Hit och dit och här och där

Jag känner mej lite splittrad skulle
man kunna säja.
 
Det känns återigen som om jag missat
eller glömt nåt,en olustig känsla i magen,
och jag kan fan inte sätta fingret på VAD
det är för störningssignal i systemet!
 
Så här har det hållit på ett tag och jag blir
snart galen på att synapserna inte hittar
varann däruppe i norr!
(det skulle iof kunna bero på ett extremt
 "klimakterieskov",men jag är inte helt 100)
 
SÅ,vad gör man lixom?
 
Jorå,i mitt fall får man försöka fokusera på
annat undertiden,och som den spretiga typ
jag är,blir det lite si och lite hit,lite så och
lite dit.
 
Inget organiserat alls m.a.o.
Ena stunden vill jag gravera,men sen sätter
hettan in och då måste jag avbryta.
 
När jag då har blivit tvungen att ta paus för
en stund,då är det lögn i helvete att komma
igen,så då måste jag påbörja nåt annat.
 
Och sådär håller det på.
 
En studentpresent,eller iaf en del av presenten!
 
Biskvier i långpanna när man gör
det enklare för sej eftersom man
varken vill eller orkar stå och doppa
en jävla massa och till på köpet
bli chokladig ända in under naglarna.
(för att man inte orkar ta på handskar)
 
Tuschpennsmålat,bränt OCH graverat
glas som hade små,små revor i glaset
och som således INTE hade funkat att
gravera omålat på.
(funkat hade det väl,men det hade retat
mej att se "revorna" och det fula)
 
Ett stycke tavla som absolut inte
blev bra eller ens i närheten av
vad jag hade önskat.
 
Men,den som inte provar sej fram
kommer inte heller ett halvt steg
åt nåt håll.
Alltså bara att fortsätta va envis
och isf se OM det kan resultera
i nåt bättre framöver.
Kanske!
 
 
Som sagt,man kan visst inte lyckas
jämt tydligen!
Eller nåt i den stilen iaf.
 
Just det,jag har ju förberett traditionsenliga
VM-smörgåstårtan oxå.
Den står just nu i kylen och stabbar till sej
för att imorron dekoreras och ätas till matchen
på kvällen.
 
Nu började ju VM redan idag förvisso,men jag
tycker faktiskt att det lämpar sej bättre att ta
det en fredag,och vem vet,det kanske blir fler
"tårtor".VM håller ju på i en månad vetja.
 
EN HEL månad av lycka och kärlek,det är som
balsam för själen och ren eufori att få njuta av
alla matcher och förhoppningsvis en massa
snygga mål och en och annan skräll.
 
Nu vet ni var ni har mej kommande veckor...
...upptagen i en soffa nära tv´n and I LOVE IT ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0