Äntligen ska värmen komma tillbaka

Fy satan så ruggig jag känt mej mellan
värmeattackerna på sistone.
 
Förvisso kunde man ju räkna ut med
lillfingret,att det skulle bli kallare när
det närmade sej midsommar,och för-
visso behövde vi få lite regn oxå men
iaf.
 
Nu ser det ändå ut som om värmen ska
återvända och solen ska lysa med full
kraft bortsett från lite stackmoln här och
där ibland.Man kan ju inte få allt på en gång.
 
Frågan är bara hur fasen jag ska få ut min
tv så jag kan se på fotbollsmatcherna!?
 
Jag fick ju ingen Ipad när jag fyllde år,så
där har jag lixom ingen lösning att hämta.
 
Eller så får jag väl lyssna på sportradion
i värsta fall,alternativt se en halvlek inne
och samtidigt brygga mej en mugg kaffe
och SEN ta radion ute i solen.
 
Det bästa av två världar s.a.s!
 
Jag vet faktiskt en till som saknat uteliggar-
dagarna skapligt mycket,och det är fyrbentingen
d.v.s Cindy.
Fy tusan som hon inte vill ha regnskurar och
stormvindar såhär på sommaren,hon behöver
oxå tanka D-vitamin så det sjunger om´et.
 
Nu är det nog bäst att försöka komma i säng
då,så man är alert och kan njuta riktigt rejält
av kommande vecka.
 
Sov gott ni som inte lagt er än
och god morgon till er som sovit
och som kanske just i detta nu
sitter med morgonkaffet i näven
och hör småfåglarna sjunga därute.
 
Hej på er!
 
Soffa går väl an när man har kudde!
 
"Pratar du om mej"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0