Tisdag med dubbeldopp

Äntligen tog jag mej till vattnet.
Det är ju fan inte klokt att det ska
behöva bli juli och ha varit hett i
snart dryga två månader innan
man får tummen ur bakdelen va!
 
Redan klockan 9 var jag och prinsen
på plats.Ja Cindy oxå förstås!
 
Det är varmt även för våra fyrfota
vänner,men med vatten och ett
parasoll och där det fläktar lite så
går det alldeles utmärkt.
Ja,och så doppade vi ju tassarna
på henne i vattnet emellanåt oxå.
Dom svettas ju genom tassarna så
därför kyler vi av henne.
 
När hundar flåsar kyler de ner tungan
och munhålan.
 
Vattnet bytte jag förstås flera ggr.
 
TADA...där simmar visst jag!
Jädrar i min lilla låda så skönt
det var när man kom i,men satan
så dumt att jag inte tog med en
luftmadrass.Då hade det varit ännu
mer superdupertoppenjättebra!
 
En liten apelsindryck smakade
gott i solen kan jag lova!
 
Alltså den här utsikten,jag vill typ
bränna fast den innanför ögonlocken
så jag kan se den när jag blundar.
ÅRET OM alltså!
 
En ihopklämd macka smakar aldrig
så gott som vid vattnet en varm sommar-
dag och med den obligatoriska kaffetåren
förstås.Den hade jag iof redan slurpat i mej,
men jag garanterar att Gevalia oxå är en
sommardagshit!
 
Senare på kvällen när handdukar och
kylväska packats upp,drog vi en tur
till modern och fadern på kvällsfika.
 
Jag var dock inte snabb nog att fota
brödfatet direkt,men jag kan gå i god
för att det låg ännu mer på från början.
Allt hembakat förstås.
Dagens 75 åringar är ju det nya 50
verkar det som.
Mamsen som fortfarande jobbar eftersom
hon är social som få och älskar´t,skulle upp
redan när jag hoppar i säng d.v.s aptidigt.
(eller sent som för mej dårå)
 
Efter kaffet visade hon mej alla sina
tomatplantor,eller snarare träd,för
gode tid så stora dom var...och många!
 
Dom stod i givakt runt typ hela hennes
lusthus och jag trodde aldrig det skulle ta slut.
 
Förra året sa hon att dom åt sista tomaterna
på nyår.Det kallar jag skörd minsann.
Och säkerligen ett antal gröna fingrar oxå.
 
 
Sen kunde jag inte motstå att fota
den här tisteln.Säja vad man vill om
det släktet,men jäklar så vackra dom
blålila blommorna är.
 
Den här bilden eller den ovan skulle
jag lätt kunna ha som fototapet.
 
Lite av kvällshimlen (fotad med solnedgångsinställning)!
 
Och månen fick oxå en egen ruta.
 
Joråsatte,det var tisdagens dubbeldopp.
Ett i plurret och ett i kaffet.
 
Härliga juli,vad vore vi utan dej?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0