Nästan matkoma

Igår (fredag) blev jag så himla sugen
på fisk,så genast rev jag lite i frysen
och hittade gösfilé som prinsen så
snällt försett oss med i maj.
(ekorren här sparar gärna)
 
Nu har vi ju fått förklarat för oss,att
det är absolut förbjudet att grilla på
balkongerna här,och förresten så är
det förbjudet typ överallt att grilla
på just balkonger.(sa den som förklarade förbudet!)
                  SAY NO MORE!
 
Har man tråkigt och vill bestämma typ
ALLT,då kan man både hitta på och ljuga
så tungan blir randig tydligen.
 
Men iaf,jag hade ändå inte kommit ihåg
att köpa grillkol,så det fick bli gösfilé i
folie i ugn istället.
Jag stoppade i färska champinjoner,lök
och lite goda kryddor,och såklart ett par
klickar smör.Annars kan det ju kvitta.
 
Helt jävla perfekt blev fisken.
Hade Mannerstöm suttit bredvid 
och petat under löken så kan jag
lova att han hade gjort vågen och
velat släta av mej,så suberbt blev det.
 
Lite kolhydrater i form av färskpotatis som
oxå gjorts i ugnen smakade inte heller illa.
Tvärtom,satan så god den blev.
 
Sen får man ju inte glömma lite
grönt till oxå och det gör jag 
väldigt sällan faktiskt.
 
Hemodlad sallad lade sej fint
i ekologiska delen av tarmen.
Man får ju tänka så ibland oxå.
 
Sen toppade jag salladen med asgoda
pinjenötter,och där hade jag ökat på
det nyttiga ännu mer.
 
Jag orkade dock inte äta upp allt vilket
iof kändes jäkligt surt.Har ju från barnsben
fått lära mej att man ska eller åtminstone
helst BÖR äta upp det man tar till sej.
 
Kan dock ursäkta mej med att jag iaf inte
kastade det som blev kvar.
Det känns på nåt sätt lite bättre att spara
det i kylen en stund,för då kan man gömma
det bakom nåt annat och sen när det är absolut
FÖR sent att äta upp så låtsas man ha glömt det.
 
"OJ,nämen åh så trist och sorgligt att jag inte
kom ihåg lilla gösbiten då,nähe då måste jag
tyvärr kasta även om det svider i husmorshjärtat
av matsvinnsågren"!
 
Man vill för fan inte bli sjuk heller,definitivt inte
nu när det enligt bondepraktikan är rötmånad
till på köpet.För jag hade väl dessutom låtit
skålen med det överblivna stå framme ett par
minuter INNAN jag plastade in och ställde i kylen.
 
Nåväl,för att avsluta detta inlägg innan det blir
en roman om egentligen bara lite mat,så säjer
jag: god morgon lördag och kom ihåg att bara
ta till er det ni orkar äta upp.
Barnen i Afrika hade varit glada över en pinjenöt.
(det är iof jag oxå och dom kastar jag ICKE)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0