Mera sjöluft

Holy Moses vilken dag...IGEN!
(torsdagen igår alltså)
 
Jag bara älskar´t ,vädret vi har.
Och då tänkte jag,att varför inte 
passa på att kanske doppa sej
och ta nåra simtag även i denna sjö!
 
Sagt och gjort,ner med lite mat-
säck,kaffe och en massa vatten
och sen drog vi,jag och Prinsen
och så Cindy såklart.
 
Alltså,jag smäller av så ljuvligt!
 
Kolla den här raringen då. 
 
Jag gillar verkligen näckrosor.
Har ju en själv,fast den är iof
inte till allmän beskådan.
 
Förmiddagskaffe och macka med
utsikt,ren njutning en torsdag i juli.
 
Kolla vilket härligt moln jag fick syn på.
Såg ut som helt slät sockervadd,eller
bomull för den delen.
 
Njöt av lugnet och den blå himlen.
Man vill lixom inte att det ska ta slut.
Såna här dagar borde vara dubbelt 
så långa så att man verkligen kunde
nyttja dom till bristningsgränsen.
 
Blev visst smygfotograferad.
Hade ingen aning om att det
fanns paparazzis i det där
buskaget!
 
Fick inte ens simma ifred utan att
återigen komma med på bild.
Hoppas verkligen att den inte
kommer med i blaskan om
"Storsjöodjuret"!
 
Myrorna fick lite vätskeersättning
i form av ett persikoskrutt.
ALLA behöver dricka när det är varmt.
 
Prinsen och Cindy föredrog skuggan.
Den förstnämnda spenderade hela
onsdagen på Vättern i hettan,och hade
som han sa:fått tillräckligt med värme
OCH sol.Han insåg själv sin begränsning
tydligen!
 
Smygfotografen lyckades återigen knäppa
en bild,men den här gången var jag beredd.
Sa faktiskt att det var okej sålänge jag låg
ner och på så vis inte kan skrämma ihjäl
folk med tantkroppen!
 
Det är som bekant EXTREMT torrt
i skog och mark nu,men även på
vissa berghällar.
 
Åtminstone här.
Nästan så jag blev rädd att
det skulle börja brinna.
Hade som tur var nära till
vattnet,men det hände inget
tack & lov!
 
 
Framåt eftermiddagen när sista
kaffeslurken var uppdrucken,
vandrade vi tillbaka samma väg
vi kom.
Summerar dagen med:
HÄRLIGT,HÄRLIGT,SUPERHÄRLIGT! 😎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0