Den som spar hon har

Fråga mina barn vad dom tycker om
att jag sparar typ ALLT,och jag LOVAR
att dom i kör skulle säja att jag är helt
jävla galen när det kommer till "hamstring".
 
MEN,sen händer det ibland att dom frågar
efter vissa gamla grejer och tänk hur jävla
bra det är då att ha en mamma som lägger
undan och just SPARAR!
 
Jag kommer aldrig i livet sluta spara på saker,
jag är så pass gammal nu oxå att jag bestämmer
helt själv vafan jag vill göra och inte göra.
 
Vad skulle ni säja om jag sa att jag sparat en
stekpanna som visade sej bågna så fort den
blev varm och som var omöjlig att steka 
normalt i?
 
Och vad hade ni sagt om jag berättade att det
i mitt ena skåp ligger ett gäng elvispar som sett
sina bättre dagar?
 
Antagligen hade ni tyckt att jag är helt prillig och
totalt störd,och så hade ni säkert sagt att det
bara är galningar som faktiskt sparar på allt
OCH att det finns ett ord som beskriver såna
som jag.
 
Ha,ha,ha,ha...jag kunde inte bry mej mindre!
Nästan så jag vill skratta så jag gråter faktiskt,
så himla skönt och härligt känns det idag att
jag inte lyssnat på mina barn utan faktiskt
fortsatt spara fastän det verkar korkat med
trasiga och obrukbara grejer.
 
För just idag är jag en VINNARE.
 
Det lönar sej iband att stoppa undan och
vänta på bättre tider.
 
Stekpannan som bågnade reklamerade jag
och elvispen som iof var snygg men inte alls
funkade,den hade Ica själva återkallat,vilket
jag genom nattsurfning läste om på deras sida.
 
Alltså,jag klappar mej idag jävligt skönt på
kinden och LOVAR mej själv,att enbart lyssna
på min intuition och inre röst fortsätningsvis oxå.
 
Tror bestämt att Majso ska unna sej både ny
stekpanna OCH visp nu.
 
Hej barnen!
Nu fattar ni kanske varför jag inte
lyssnar på er och allt slit & slängprat!  =)
 
Ajm a winner,and the winner makes it right! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0