Surprisecake

Som jag berättat innan höll jag
ju på med en överraskningstårta
till prinsen som fyllde år i fredags!
 
Jag fyllde tårtan med hallonmousse
och mousse gjord på Noblesse.
 
Sen spacklade jag den med maräng-
smörkräm som färgats röd.
Och redan där blev jag lite mer kär.
Fan vad man blir glad av riktigt rött♥
 
Sen var det ju det där med hur den
skulle se ut för att just SE ut lite mer
än bara röd!
 
Så,det fick bli en s.k "dripcake".
D.v.s chokladganache som jag 
lät rinna ner runtom och som jag
sen la lite olika guldpenslade
chokladbitar ovanpå och strödde
lite gulddust över.
 
Den blev helt klart godkänd,och så
kan jag väl oxå tillägga VÄLDIGT maffig!
 
Prinsen blev glad och nöjd vilket
var huvudsaken,även om det som
vanligt är lite svårt att få "bagarens
son" att äta mer än en liten bit.
 
Det står jag iof ut med,jag hade iaf
väldigt kul undertiden den gjordes.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0