När mamman/frun är extra huslig....

....Då KAN det bli så att det görs
biffar med riktigt mycket omsorg.
 
Fick iaf för mej igår lördag att jag
skulle kleta ihop en färsklump med
svettad lök,kryddor,lite persilja och
så förstås lite ströbröd som svällt i
mjölk och så ägget som lite bindemedel.
 
Jag hade förvisso förträngt hur jävla
kletigt det blir med färs,för att inte tala
om det förbannade stekoset med stänk
tammetusan överallt på och bredvid spisen.
 
MEN,har man bestämt sej är det bara att
fullfölja,och nu händer det ju inte skitofta
precis att jag står och steker biffar eller
för den delen köttbullar.
Man kan faktiskt göra roligare saker i köket.
Baka och sådär!
 
OMG,det blev en riktig fullpoängare.
Kära nån så saftiga biffar.Har väl aldrig
fått dom så bra och smakrika i mitt gamla
husmorsliv.
 
Lite ris och gräddsås serverades oxå till.
Ja jag smakade iof bara en halv biff förvisso, 
men bortsett från prinsen så kom det hit
ytterligare en herre som var hungrig.
 
Nämligen kära sonen aka "Lilleman".
Även han gav biffarna med beröm
godkänt,och då ska man veta att det
är ett extremt BRA betyg med tanke
på hur duktig han är i köket.
 
Ja tänka sej va,att man under dom få
månader man närde honom vid sitt
bröst skulle lyckas överföra så jäkla
mycket bra rakt ut i modersmjölken.
 
Vissa har verkligen blivit mer än 
nog försedda med fördelar och
gratis kunnande!
 
Heja mammorna och heja mej!
 
Sådärja,nu ska jag försöka tänka
på den berömda "refrängen".
Uret visar återigen tidig morgon
närmare bestämt snart halv tre i
ottan...IGEN!
 
Vi får fasen sluta höras såhär dax!
Eller om vi ska ta det för ny vana,
det verkar fan inte bättre!
 
Gonatt eller gomorron,välj själv(a)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0