Kakbak,promenader och mysiga pratstunder

Wille har ju som bekant varit på
sleepover i helgen.
Vi bakade och tog en promenad i
lördags,och efter att vi kommit tbk
somnade Wille som var lite febrig
i soffan en stund.
 
Lilla plutten då,han hade fått lite
Alvedon och det var skönt för honom
att slumra en stund.Han fick förstås 
inte sova mer än ½ timme ungefär,
och när han sen vaknat till blev det bad
och mat och lördagsgodis.
 
En stund i soffan efter godis och tandborstning.
När uret visade 22 och jag läst tre sidor ur en
bok...då sov lilla älsklingen. Zzzzz ♥
 
Tänk så duktig han är,tycker inte det känns
länge sen som han satt i barnstolen med en klutt
deg och pillade.Snart är han kanske kock eller
bagare på sitt eget place.
OM,då ska han banne mej få ta sin mormor 
till hjälp i verksamheten. ;) 
 
Skurna mjölkchokladsnittar blev
det och riktigt gott smakade dom.
Tanken var först vanliga skurna
chokladbröd,såna med pärlsocker
på (för det är en av Willes favoriter),
men eftersom jag aldrig har pärlsocker
hemma,så bytte vi recept!
 
Vi hann knappt käka frulle innan
Wille sa:"jag har en idé,vi går en promenad"!
 
Så det var bara för mormorn att bylsa på
sej varma vantar och halsduk.Wille stod
förstås redan påklädd och klar ivrigt väntande
innan jag ens fått fram min mössa!
 
Friskt med nåra minusgrader ute lunkade
vi runt och pratade om allt mellan himmel
och hav.Älskar ungars kloka funderingar
och lösningar på sånt som vi vuxna har en
tendens att krångla till i onödan.
 
Framåt förmiddagen kom så lillebror och
päronen på fika,Wille och lillebror åt lunch.
 
Imorron (läs:idag) är det ny vecka,och i mina
trakter även sportlov för alla skolbarn.
 
Kul för dom då,att det fortfarande finns en
gnutta snö kvar.Mej kvittar det dock totalt,
jag gillar ju varken kyla,skidåkning eller nåra
andra vinteraktiviteter.
 
Hej vecka ÅTTA!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0