Uppdrag "Lilljulstårta"

För ett tag sen fick jag i uppdrag
att göra en tårta till en lilljulsträff.
 
Hur ska jag utforma den tänkte jag
och kom på den eminenta idén att
göra tårtan som en tomteluva.
 
Det var ju lättare tänkt än gjort faktiskt,
för en luva är lite konformad och det går
åt en hel del marsipan som jag i detta
fall bestämt mej för att använda.
 
Så i fredagskväll tog jag in min coworker
"Prinsen" när det gäller vissa mallar och
uträkningar.
 
Nu är jag ju bara en hobbybagare,så ur
den synvinkeln blev jag ändå ganska nöjd.
 
Trudelutt på den luvan som gjordes
efter bästa egenförmåga.
 
Lite snett skuret i bottnarna,men vafan,ibland
blir det så.
Fylld med två lager halonmousse och
ett lager mango/passionsfruktsmousse.
Och här måste jag få skryta lite faktiskt,
för gu´ så goda mousserna blev!
 
Det var alles för idag,nu väntar
sex stycken små glas på att få
lite streck och bokstäver på sej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0