Uppdrag och nedvarvning

Igår på förmiddan fick jag ett meddelande
med en fråga som löd:
 
"Hej,jag skulle bara höra om du hinner
göra mina glas klara till nästa vecka"?
 
Jag måste ha sett ut som en fullkomlig idiot,
för jag fattade absolut INGENTING!!
 
Jag hade förvisso i förbifarten hört talats
om en som eventuellt ville beställa två glas,
men när tystnaden var ett faktum,så brydde jag
mej inte mer om det.
 
Det är ju lixom inte JAG som mejlar/ringer runt
och frågar folk precis.
 
Så med andra ord blev jag aningen ställd då
meddelandet kom eftersom jag varken visste
vilka namn det gällde och inte heller modellen
på glasen!
 
Efter ett bra tags konversation,bestämdes iaf
vad och hur och allt det praktiska.
 
Bara att sätta en sabla fart alltså,ingen tid att
spilla,då beställaren även hade en önskan om
"samhämtning" med en annan person.....
...redan till helgen!
 
Eh...jaha..vi får väl se,typ och så!
 
Hela dagen har i stort sett inneburit textning,
uppmallning och förgraveringar.
Och jag kan utan att ljuga redan nu tala om att
kommande dagar lär gå i det supersmärtans tecken,
för fy satan som min rygg tar illa vid sej!
Och det även fast jag tar långa pausar och en
och tre,ibland fyra små piller för att palla.
 
Tur att jag tycker det är så himla kul,så jag
ibland anser det vara värt lite extra ont.(mycket)
Och tur,att jag har en jäkligt hög smårttröskel.
 
Nu är dom ju långt ifrån klara,men jag
har iaf kommit en bit på väg.
Jag hatar nämligen (oftast) att känna mej
stressad.Dagarna flyger ju fram i raketfart
ändå,och även om det är ett tag kvar till helgen,
så kan det ju dyka upp nåt annat än bara
munskydd och fokus på små streck.
 
En god början är alltid en start!
 
När midnatt närmade sej kände jag dock
att det var läge för "annat" pill.Ett pill som
varken väsnas eller dammar.så jag plockade
fram en av alla pyssellådor och ägnade mej
åt en stunds nedvarvning,där det inte krävdes
alltför stark koncentration.
Rena rama relaxen i natten.
 
Och resultatet av den pill & knåpstunden
blev ett litet armband.
Lagom avancerat och skapligt mycket "jag"!
(Bakning var inget alternativ för jästen var slut.)
 
Nu ska jag dricka vatten och bara njuta
av nattens lugn,ackompanjerad av min
lilla fläkt som surrar bredvid.
 
För man hade ju önskat att min inbyggda
termostat hade betett sej som termometern
i köket i.o.m att sommarhettan dragit iväg.
Men så fan heller,jag är lika het nu som då.
 
Överhettningsskyddet håller på att braka
åt helvete,så snart lär jag brinna upp.
INIFRÅN!
 
Dubbel klass 2 varning utfärdad!
 
Trackback
RSS 2.0