Lite shopping och lite umgänge

Det finns nog inte många saker jag
tycker är så jäkla trist,som att stå
och köa utanför en affär.
 
Eller iof,det finns MASSOR med andra
grejer som är minst lika tråkiga men
att köa toppar ändå meningslöshets-
listan i det avseende att man ändå,
oftast iaf aldrig lyckas norpa åt sej
just dom nedsatta varor man vill ha.
Åtminstone inte när det är rea.
 
Tur dårå,att det inte var jag utan prinsen
som prompt skulle köa för att försöka
få tag på JUST dom grejerna han sett
ut för en vecka sen och som nu skulle
reas ut till halva priset.
 
Golfklubbor,jomantackar så kul!
Jag traskade snabbt som attan
vidare mot skojsigare affärer,och
kom hem med en mycket bättre
och mer användbar grej nämligen
en ny stekpanna.
 
Olika falla ödets lott om man säjer så!
 
När klubb och stekpanneinköpen var
avklarade återvände vi hem en stund
för att sen sammanstråla hos "Stora"
på söndagsfika och häng.
 
"Lilleman" som gått och dragits med
en envis förkylning i veckan kände sej
ännu sämre idag,och eftersom han inte
orkade komma med men oxå för att vi
andra inte ville få ev.smitta,så stannade
han hemma vid sin dator.(antar jag iaf)
 
Alla gör sitt på olika håll,och
jag är som synes den enda med
lite disciplin.
 
Gottegrisen Lewi älskade iaf 
mormors cupcakes,tur för honom
annars hade jag blivit grymt besviken.
 
Vad Wille tänkte på här eller
om han bara kände sej nöjd
efter fikat vetitusan.Gosig ser
han ut iaf.
 
"Mellan" och Wille övade visst
på diverse cirkuskonster.Det
var ju ett bra tag sen "Mellan"
var i sitt cirkusesse,men takterna
sitter "nästan" i ännu.
Med lite övning så kan det kanske
bli en föreställning till jul!
 
Gymping och stretchövningarna fortsatte
inne i "Storas" walk in closet,men Lewi
verkade inte alltför angelägen om att försöka
härma benböj.
 
Så "Mellan" fortsatte på egen hand!
(eller med egna ben om man så vill)
 
Och så avslutade träningsgänget med
ett varmt bad för lederna.
 
Ja gott folk,det var gårdagen d.v.s
söndagen i nästan sin hela prakt.
 
Idag väntar lite tvätt och fix för min del.
Och är jag riktigt flitig med det,så ska
jag nog belöna mej med lite måleri,pyssel
och kanske ett par varv med gravyrmaskinen.
 
Den nya stekpannan kanske jag oxå inviger,
såg nämligen att det låg ett par halloumi i 
kylen,så dom kan man ju provsteka om inte
annat.
 
"Hej vecka 35,det går fort framåt nu...oxå"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0