Karindagen

Idag är det Karin som har namnsdag,
och det heter jag efter min älskade
lilla änglamormor.
 
Just Karindagen var väldigt viktig för
oss som har det i andranamn när vår
lilla mormor levde.
 
Ja,den är förstås viktig nu oxå,men på
ett annat sätt.
Jag tänker på min lilla mormor Karin
nästan varje dag,och fastän det gått
22 år sen hon fick vingar,så känns det
som igår.
 
Fy sjutton vad jag saknar henne.
Jag brukar prata med henne då och då,
fråga hur hon hade gjort i situationer när
jag känner mej ensam och rådvill.
 
Men oxå skratta och säja:
"det här mormor,det vet jag att du gillar",
och då blir jag varm i hjärtat,för hon var
så mycket,så nära och en så stor del av
hela min uppväxt och hon formade mej
till den jag är idag.Precis som hennes
dotter,min mamma oxå gjort såklart!
 
Men iaf,dagen till ära blev jag bjussad
på glass i en stad ett stenkast bort.
 
Det smakade förträffligt med lite svalka,för
jag hade längtat efter lite mjukglass ett bra tag.
 
Tack lilla fd grannen för goda
namnsdagsglassen.Den lade
sej som bomull i sommarmagen♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0