Fredagsbrunch och skitväder

Jag startade fredagsförmiddagen med
en liten American pancakessittning.
 
Lite smått & gott och på den
en för dagen hemlig gäst.
 
Himla smaskigt att få grunda
veckans fredag med ren njutning,
för jag sket i intervallträning och
stretchning även denna dag.
 
När jag sen blickade åt väst,så
blev jag genast deprimerad över
den genomgrå himlen.Fy fan vad
den där färgskalan kan göra mej
ledsen på riktigt!
 
Tur för mej och mitt mående,att östra
sidan bjöd på fin himmel iaf.Man vill
ju för fan inte riskera att hela helgen
blir förstörd!
 
Jävla tragikomiskt ändå,att jag fortsatte befinna
mej ute ett tag till för som i ett trollslag kom regnet
all over och fullkomligen vräkte ner.
Ridå typ!
 
MEN,efter regnet kom solsken och dagen
till ära oxå en dubbel regnbåge i megaformat.
 
Jag orkade emellertid inte rota fram
sydvästen,och nåra stövlar äger jag
inte heller varpå hela regnbågen inte
kom med i bild.TYVÄRR!
 
Men fin var den,det kan jag lova!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0