Dagens tips för Icakonsumenter

Det händer som sagt att jag skapligt
ofta handlar i min lokala butik,och
typ VARJE gång jag kollar på kvittot
så är det nåt eller nåra felslag.
 
Många bäckar små blir snart ett helt
vattenfall,och därför bör man va extra
observant och verkligen se över sina
inköp.Åtminstone anser jag det.
 
Jag har full förståelse för att det kan bli
fel ibland,men när hyllpriserna inte överens-
stämmer med priset på kvittot,och när 
produkter allt som oftast inte är rätt inlagda
i datasystemet,då jävlar lackar jag ur till slut.
 
Som förrförra veckan t.ex,då passade jag på 
att köpa ett gäng gula paprikor för kilopriset
låg på överkomliga 18 kr.
Lyckligtvis är jag uppmärksam,för när jag sen
(innan jag lämnar affären) tittar på kvittot,så
har jag fått betala 44.90 kr per kilo.
INTE ACCEPTABELT.
 
Fick naturligtvis tbk det jag betalat för mycket,
men det är tröttsamt att behöva ha det såhär.
 
Idag samma sak,köpte tomater för 19.90 kr kilot
men fick betala 24.90 kr kilot.
 
Det rörde sej förvisso inte om så många
kronor just idag,men i längden kan jag
lova att det blir många hundralappar
på ett år.(om inte mer)
 
Jag skulle kunna sitta här i stort sett
varje dag och skriva om fel priser,men
det hade ju blivit väl tjatigt!
 
Ibland missar jag naturligtvis att kolla,
när man har bråttom t.ex.Det hade jag
inte idag,så jag sa naturligtvis till.
OCH,så påpekade jag om Ica´s policy,
att NÄR man betalat fel pris så ska man
få 25 kr i ersättning.
 
Hade jag sagt till om det VARENDA satans
gång,då hade jag säkert haft en halv förmögenhet
just nu.(jävla dumt av mej att slarva)
 
SÅ,kontentan av detta inlägg till medvetna 
konsumenter om ni inte redan kollar är:
slå ett öga på era kvitton,var uppmärksamma,
ifrågasätt och kräv rätt.
Och händer det att det blir uppenbara och
återkommande felslag,säj till om/eller påminn
om ICA´S 25 kronors policy,för det har ni som
sagt rätt till!
 
Mina tomater bjöd nämligen Ica på idag,och
dessutom fick jag mina 25 kronor!
 
RÄTT SKA VARA RÄTT!
 
 

Kommentarer
Postat av: Happy

Ja det var ett bra tips.. jag handlar nästan varje dag, fast bara en två saker... inte heller riktigt ekonomiskt... :/

2018-08-26 @ 19:39:47
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/
Postat av: Majso svarar:

Eller hur Happy.
Förr hade Ica alltid hängande skyltar som upplyste om 25 kronorspolicyn.Varför dessa togs bort kan vi ju bara spekulera i =)
Jag har iaf inget hört om att den INTE gäller fortfarande,såtillvida inte alla anställda är rätt informerade.Men sålänge ingen motsätter sej detta kommer iaf jag begära rättelse vid felslag!
Och visst,det kanske inte är jätteekonomiskt att bara handla ett par saker per dag,men det finns ju å andra sidan värre problem.Huvudsaken att man är uppmärksam,beteenden går ju alltid att förändra =)
Ha det gott! / Majso ♥

2018-08-27 @ 01:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0