Snyft & snörvel

Nej då,det har inte hänt nåt speciellt.
Eller iof,klimakteriet ÄR förvisso
jävligt speciellt och inget vidare att
hänga i julgranen.
 
Alla har olika problem och så finns det
dom lyckostarna som inte lider alls.
 
Jag hade ju förstås hoppats slippa det
här helvetet med tanke på att jag anser
mej ha haft nog med "kvinnlig" skit" sen
i 11 års åldern.
Har man mensat för typ hela Afrikas be-
folkning och haft PMS upphöjt i en miljon,
så HADE det ju varit förbannat tacksamt
om det åtminstone tonats ner i den här
åldern.
ORÄTTVIST är ordet.
 
Nu har ni ju hört mej tjata förut ett antal
gånger om det här,men det kan fan inte
påpekas nog hur satans less jag är på
att inte få känna mej normal och att slippa
gå runt i den här förbannade "bubblan"!
 
Inte nog med att man pendlar mellan 1000
graders hetta och permafrost på mindre än
en halv minut,man (läs:jag) är så extremt
känslig för PRECIS ALLT oxå.
 
Det räcker med att jag ser ett program där
det förekommer nåt gulligt djur,nån som är
extra snäll eller liknande,så bölar jag rakt ut
och snörvlar så snoret rinner.
Charmigt...NOT så much va!!
 
Det är fan inte okej det här.
 
Att vara känslig är väl iof bra,och att kunna
visa det.Men att stortjuta på en millisekund
för typ ingenting...HALLÅ lixom,man kan ju
slänga in badlakanet för mindre.
 
Och NEJ,jag varken vill eller tänker stoppa
i mej nåra hormoner.
 
Skyll dej själv då kanske ni tänker.
Så fan heller säjer jag,hormoner är inte
bra för kroppen,jag har aldrig använt mej
av sånt förut heller bortsett från 2 vidriga
veckor med minipiller efter "Lillemans"
ankomst.
Två äckliga veckor där jag naturligtvis fick
biverkningarna som i stort sett inte ens finns.
(hade iof varit en superb läkemedelsförsökskanin)
 
Och dessutom har min lillasyster bröstcancer,
så då förstår ni kanske min avoga inställning.
 
Men iaf,jag tycker det är jävligt orättvist att
det ska behöva vara såhär.Och det säjer å alla
lidande kvinnors vägnar.Varför ska man inte kunna
få njuta av medelåldern?
 
Har man kämpat med skitmensen,varit gravid
och allt med det som hör till,så vore det väl
för tusan inte mer än rätt om man fick nån 
slags paus och kunde njuta fullt ut på ålderns
höst.(Menopaus ICKE godkänd paus förstås)
 
Joråsatte,man ska fanimej prövas och sättas
på prov från början till slut som kvinna.
 
Fy 17 vad jag hellre nu i min ålder hade dragits
med skäggväxt och valt rakningsintervall än att
inte veta när och HUR permafrost och masugns-
hetta golvar en 24/7 dygnet runt.
 
Klia sej lite i skrevet och tvinna mustaschen
istället för att böla ohejdat och kvävas i sin
egen vakuumbubbla.
 
Jag skulle gladeligen nu på stört byta rakt
av även om det dessutom innebar långa
näshår och örontofsar!
(jag kan ju fläta vetja)
 
Tack för ordet (gnället),nu måste jag leta
fram scoteroverallen och ryssmössan!
 
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0