När man slipper dagis och får hänga med mormor

Stackars Lewi har haft lite feber
och hostar till och från.
 
Då kan det vara skönt att slippa stojet
på dagis och bara få vara i sin egen
sköna hemmiljö.
 
Mormorn som ju kan vara ganska så
snäll och smidig,satte klockan på tidig
väckning för att åka hem till plutten på
torsdagsmorgonen,d.v.s igår eftersom
jag som oftast numera skriver här på
nätterna när det blivit ny dag.
 
Lille skrutten sov fortfarande då jag kom,
så lite lätt viskande sa jag hej då till store-
brorsan som valde att hänga med kompisarna
på dagis framför att "pensiohänga" med
gammelmormorn. 🤣
 
Så illa kanske det inte är iof,för än sålänge
är jag väl inte alltför snigelaktig och inte
riktigt stenåldersgammal tack och lov.
 
Vi började med frulle för Lewis räkning och
själv intog jag tredje muggen kaffe sen 5.35
den torsdagsmorgonen.
 
Älskar att det är ljust på morgnarna,och
idag var det även "åka-utan-jacka-läge"
redan strax före 7.
Wow lixom!
Det säjs faktiskt att dagen idag,fredag,då
KAN det bli uppåt 25 grader varmt.
 
SOM jag hoppas på det.För även om det
sen ska bli mer normal apriltemperatur
igen,så får man verkligen se till att insupa
precis ALL tid man får med tillfällig värmebölja.
Även om den så bara varar en dag!
 
Du & jag mormor,jag & du Lewi 💜
 
Racerbanan aka fönsterbrädan fyllde
sin funktion en bra stund innan vi satte
oss och läste en Bamsebok typ fem gånger
på raken.Ibland roar det enklaste!
 
Kan du se lite arg ut/titta under lugg Lewi?
Såklart han kan!
 
Och vad gör man sen?
Jo skrattar extremt tillgjort.
Ungar va.lättlärda och jäkligt
underbara som bara dom kan
vara utan att det blir överdrivet. 🙂
 
En snabbrepa till lekstugan hann
vi oxå med undertiden Cindy sprang
av sej och njöt av det fina vädret.
 
Och så får vi inte glömma att
gräset behöver ses över och
friseras lite efter vinterdvalan.
 
Vilken tur att man bara är en tvärhand
hög som "småfolk" och precis passar
UNDER studsmattan när trädgårdsarbetet
ska utföras.
 
Rätta snitsen har han oxå som
drar gräsklipparen efter sej på
tillbakavägen.
KAN det vara så att han sett någon
göra precis så förut,eller är det 
månne mormors eminenta gener
som tar sej uttryck i pojkens för
sin ålder extrema klokhet?!
Det lämnar jag nog åt betraktarna
att avgöra,men jag vet ju förstås
själv åt exakt vilket håll det lutar. 😉
 
Jovars,det var som sagt gårdagen
d.v.s torsdagen den 19:e april.
 
Och på tal om 19,så var det igår på datumet
precis två månader kvar tills gammelmormor
Majso åter ska fira sin födelsedag.
 
Eller fira och fira kanske är att ta i,men
hon blir iaf ytterligare ett jordsnurr äldre.
Närmare bestämt har hon DÅ i juni strax
före midsommar,skuttat omkring på planeten
Tellus i hela 18.993 dagar.
 
Herre min "nåt utomjordiskt",tänk att bena
fortfarande håller och att man inte möglat för
länge,länge sen.
Det måste nog va en hel del konserverings-
medel i den här kroppen,eller som jag brukar
säja:
"kaffe byggde denna lekamen"! 😎😋🙊
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0