När husmors bägare runnit över!!!

Aldrig får man väl vara riktigt glad
och tillfreds här där jag bor.
 
Inte nog med att grannen fått
änglavingar och flugit till Sankte
Per,det är TOTALSTOPP i mitt
köksavlopp oxå.
 
Helt utan förvarning när jag skulle
spola för att få kallt vatten att dricka
på eftermiddagen,så fylldes båda
hoarna och sen...STOPP,och så
hände det absolut INGENTING!
 
Men va i helvete och förbannade jävla
skit sa jag till mej själv innan jag härsknade
till rejält och gick all in på alla fula ord jag
nånsin kunde komma på att jag hört
i mitt snart femtiotvååriga liv.
 
Sen blev jag ledsen på riktigt,för hur
vänligt och trevligt jag än påpekat för
värdarna back then och numera för 
innevarande husvärd,så händer det
inte ett jävla skit i frågan:
"husunderhåll och service och vanligt
fucking bondförnuft i mänskligt bemötande"!
 
Innan jag överreagerade FÖR mycket
och gick bananas tog jag på mej hobby-
rörmokarrollen ÅTERIGEN och började
skruva under hoarna.Jag visste iof att
felet inte kunde sitta där eftersom jag
så sent som för en vecka sen fixat
alla rör och rengjort så man till och 
med kunnat dricka direkt ur alla kopplingar.
 
Och mycket riktigt,det var som jag trodde,
felet sitter längre ner i systemet.
 
Påskafton var det ja.
Kan man ringa en husvärd då,en sån dag?
 
Svar:JA.
Det kan man och det GÖR man oxå.
Så jag ringer och börjar samtalet med:
"Ursäkta om jag stör såhär på påskafton,
MEN...nu orkar jag inte med allt strul i den
här kåken längre.
Förklarade läget och fortsatte:
"nåt måste göras ordentligt en gång för
alla,och nu är prio ett på problemorådet
att jag INTE har nånstans att fixa min disk,
för som du vet är det ju stopp i golvbrunnen
i badrummet oxå".
 
Utan att dra hela den absurda svarshistorien
kan jag väl iaf berätta,att värden svarade mej:
"Jaha och oj,det var ju inte bra.Imorgon har 
jag iaf inte tid för jag ska på kalas och så ska 
jag ta hand om djuren!!!
Men handfatet på toaletten är det väl fritt fall
för vattnet i,så där kan du ju diska"!
 
Vem somhelst som suttit i och hittills varit
i mina kläder genom år av idioti och intelligens-
befriade svar,hade med lätthet fått ett psykbryt
och gjort nåt mycket,mycket dumt i det läget.
 
Men jag har med åren lärt mej att den extra energi
sånt tar till absolut ingen nytta,är helt bortkastad,
så jag svarade bara lugnt:
"Okej...LÖS DET BARA,Jag tänker INTE diska
i ett handfat,GLÖM DET!
 
"Jag ska se om jag kanske kan hinna bort till
dej imorgon fm får jag då till svar".
Typ som att h*n gjorde världens jävla uppoffring
och inte har ett satans dugg ansvar what so ever
för SITT HUS och SINA hyresgäster.
 
Imorgon NÄR h*n kommer,för jag skiter fullständigt
i om h*n ska på kalas (det ska fan jag oxå f.ö) och om
h*n ska sköta djur (ring hit nån annan isf då för helvete),
då ska jag vara nåt så fruktansvärt loj och ointresserad
och blasé och överdrivet,äckligt nonchalant.
 
Och ber h*n mej om att vara det minsta behjälplig
eller frågar om jag kan göra si eller så,då ska jag
lugnt och på samma arroganta sätt som h*n svara:
 
"Näe tyvärr,jag har faktiskt inte tid med det.Jag
ska slå in paket och byta om och så måste jag
blogga lite lite oxå,högst troligt sköta om hunden
riktigt ordentligt med"!
 
Inte för att jag tror att h*n fattar att h*n får smaka
sin egen vidriga medicin.Men jag känner nu att
avloppet har "runnit över" för sista gången.
Och blir det ingen märkbar förändring i h*ns sätt
att bete sej eller göra det h*n lovat,då är det jag
som fr.o.m denna månad FRYSER 2/3 av hyran
tills det blir förbättringar och ändring i h*ns 
attityd.
PUNKT!
 
Forts.följer.
 
Nu ska jag skita ner lite mer disk så h*n får
"jobba" lite längre imorrn.
Jag har slutat vara FÖR snäll och tillmötesgånde
mot såna som enbart tänker på sej själva och som
tjuter när dom gör tvåan!
 
Tycker faktiskt att det kliar lite i pannan nu oxå.
Måste vara hornen som är på väg ut....FINALLY!
 
Kram & god morgon.
Wish me EXTRA luck va!
 
Såhär lite disk går INTE för sej.
Nu jävlar ska det fyllas på!
Grrrrr!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0