Blandad lördagspåse

Nu är ordningen återställd för jag
har blivit av med min titel som fiske-
änka.Prinsen kom hem från sin årliga
ensamfiskevecka tidigt imorse och
naturligtvis var jag vaken och sa:
"Hej,välkommen hem igen darling"!
 
Sen fortsatte jag mitt dygnande med
lite playprogram på datorn och ännu
mera kaffe innan det var dax för lite
lördagsmingel i en stad nåra mil bort.
 
Min dagskompis och även fd granne
visade stolt upp kommande VM-face!
 
Skulle Sverige åka ut i grundspelet vilket
jag tar för högst troligt,ja då får man byta
ut Sverigehatten mot djungelface och
skämsfez!
 
Den här bekanta gossen som oxå befann
sej på samma ort gjorde mej och fd grannen
sällskap på en fikastund.
 
Hans mor drygade förstås ut generationerna
så dom blev tre denna lördag och fick snällt
nog ta en sipp på Festisen med Wille.
 
När dagens lilla tripp var över,skildes vi åt
och Wille for vidare till moster "Mellan" för
att sova över hos henne.
 
Jag skjutsade hem fd grannen och blev där
bjuden på påtår i hennes kök innan jag åter
landade i mitt eget igen.
 
Och vem hade kommit hit om
inte lillebror Lewi.För naturligtvis
måste ju mormorn få träffa båda
dom små gossarna så det blir lördags-
rättvist på barnbarnsfronten♥
 
Att lägga ifrån sej nappen för fotografering
var dock inget alternativ tyckte mini och jag
nöjde mej med ett enkelt "okej",du slipper.
 
Nu har det ÅTERIGEN blivit ny dag,d.v.s
tidig söndagmorgon.Och känner jag mej 
själv rätt,så går jag nu in på femte dagens
dygnande.Vad är väl en natt eller tre i ens
säng,när veckans avsnitt på SVT play av
"The handmaid´s tale" släpps i detta nu?
 
Ingenting,nej ingenting...det ska bli mej ett
rent nöje med uppesittarnatt och filmtajm!
 
Hej då sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0