Så försvann den helgen då!

Nu kanske ni inte alls undrar vad
jag sysslat med som s.k "golfänka",
men det kan jag berätta iaf.
 
Fredagen spenderades med diverse
pyssel och knåp för att sen avslutas
så sent som klockan FYRA på morronkvisten.
Då hoppade jag i säng och glodde sen
på tv i nästan en timme.
 
Man skulle ju lätt kunna tro att jag sov
halva lördagen,men hold your horses,sånt
slösri med tid sysslar jag ICKE med.
 
Istället gick jag upp efter bara nåra timmar
i bingen,och när så dom två muggarna
kaffe intagits och jag gjort mej någotsånär
respektabel,drog jag med en bekanting
för att göra henne sällskap.
 
Hon skulle leta efter lite loppisfynd och sen
försöka få till ett såntdära kakfat i våningar.
 
Riktigt fula tallrikar såg jag,och konstaterade
jävligt snabbt,att nåt byte i porslinsskåpet hemma
blir det INTE tal om.
 
Koppar är inte heller det min "grej",jag dricker
bara kaffe ur mugg.Och så är det faktiskt inte
nåt vidare andrahandsvärde på´t heller för den delen!
 
Blev dock lite nostalgisk när jag kom
fram till skivbacken och alla LP-skivor.
Fick lite "Rakt över disc-feeling",men
David Cassidy hörde inte ens back then
till den stora favoritskaran.
 
Men så fick jag värsta discoflowet och
mindes med ens hur fan det kändes när
man var tonåring och stuffade runt till
det här gänget på skoldanserna.
OMG,ibland vill man nästan kunna resa
tbk i tiden för en timme eller så.
 
Nu försvann iof det lyckoruset jävligt snabbt,för
när jag vände mej om kom den...ÅNGESTEN!
Den galopperade rakt in i hela mej och jag trodde
för en kort stund att jag skulle kräkas rakt ut på
både tomtar,adventsljusstakar och virkade dukar.
 
Det hugger i hela benmärgen på mej när jag tänker
på att det faktiskt bara är knappt 99 dagar kvar till
jul typ.
 
Och här slutar dagens inlägg om förfluten helg.
Jag klarar inte av mer nu efter denna mer än
traumatiska upplevelse.
 
Vissa årstider OCH högtider borde fanimej
förbjudas OCH raderas totalt.
 
Jag tyar inte vinter,mörker och konstiga
typer som tomtar och troll.
För även om jag själv är som en trollpacka,
så är det viss skillnad,jag tvingar lixom ingen
att vare sej umgås eller lyssna på mej om den
inte vill!
Sådetså!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0