Barn och bakning och lite bus på det

Torsdagen har spenderats med tre
killar i lite varierande åldrar.
Dom två minsta är ju båda under
fem år,och den tredje är närmare
tjugofem än fem!
 
Jag snackar förstås om Wille.Lewi
och så "Lilleman".
 
Första stoppet blev hos småkidsen
på fm,för deras mor skulle iväg och
jobba nåra timmar.
 
Lewi som vet exakt i vilken låda kexen
eller "kaka" som han säjer ligger,höll
sej sysselsatt en liten stund på golvet.
 
Och undertiden satte jag Wille i arbete med
att kladda ihop en deg till chokladsnittar som
han så gärna ville baka.
 
Man blir törstig av Mariekex och då kan
det smaka bra med lite vatten tyckte Lewi
medans Wille strödde pärlsocker på snittarna.
 
Dagens lunchpannkakor hade vi hunnit
fixa till strax innan,för det gäller att vara
väldigt effektiv så man får in allt på schemat.
 
Sen försökte jag dressera dom små gosedjuren
och lära dom lite agility i tunneln,men det skrattades
faktiskt mest om jag ska va ärlig,så nån lärare i sånt
lär jag inte bli.
 
När Lewi vilat ögonlocken i dryga 25 minuter
fortsatte buset i form av "gå-fort-i-för-stora-skor".
 
Sen avslutade vi som vi typ började,med
att baka en plåt med mördegskakor som
mormorn tyckte kunde piffas upp med lite
färg.Det är ju inget kul med bäscha kakor.
 
Mamman kom hem precis efter att dom
gräddats klart,så då blev det lite fikastund
och prat innan mormorn/mamman for hem igen.
 
Hon hann dock inte vara hemma värst länge
förrän ett större barn nämligen "LIlleman"
kom på visit.Även han var baksugen denna dag.
Ska vi va riktigt ärliga var han nog mest sugen
på att få med sej dom färdiga cupcakesen.
 
Jag gjorde emellertid som tidigare på fm,
jag satte även honom i arbete,för ska man
få del av slutresultatet måste (bör) man även
vara delaktig i förarbetet.
 
När cupcakesen stod i ugnen passade vi på
att titta på Youtubeklipp och tjattra,sen tog han
påsarna under armen,tackade för sej och gick.
 
Själv satte jag fart med "annat" pyssel nämligen
lite gravering.
 
Det var allt för den 21e september anno 2017.
Imorron är det fredag IGEN,och då tänkte jag
faktiskt lyxa till det med min goda fisksoppa
till kvällen.
Nu ska jag snart dra mej mot sängen,så nån mer
bakning eller för den delen dammig gravering blir
det inte tal om för faktum är,att det redan blivit fredag
undertiden jag suttit här och skrivit,så nu vet ni det.
 
Hej sålänge & kram på er ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0