Vem spolade fram till fredag?

Nu börjar jag bli mörkrädd på riktigt.
 
Det var ju typ fredag i förrgår känns
det som,och nu när jag kollar i alma-
nackan står det fredag IGEN.
 
Vafan händer lixom?
Snurrar jorden fortare och fortare?
 
Jag som knappt sover nåt borde väl
i allsindar inte känna att det går så
jävla snabbt som det gör.
Eller?
 
I över en vecka har jag iaf jobbat,eller
pillat om man så vill,med en tavla.
 
En tavla som jag för mitt inre sett precis
hur den skulle se ut.
 
Den började ju såhär om ni minns.
Men,det kändes inte alls bra och blev
verkligen inte som jag föreställt mej.
 
Så jag smetade på mera färg,jag skrapade
och penslade på krackeleringslack.Hade på
mer färg i olika lager och skrapade hit och
gnodde dit.
 
Sen blev jag förbannad och irriterad,ville
hoppa sönder skiten men behärskade mej
i sista stund.Rev istället fram fogsprutan
och formade bokstäver till en text.
 
Modellerade fram ett hjärta oxå.
Dom där hjärtana förföljer mej på
nåt märkligt sätt,för även om jag
inte alls haft för avsikt att ha med
nåt eller nåra,så smyger dom sej
in iaf.
 
Hm,det blev visst ett gästspel av en
ängel oxå,och det var verkligen inte
alls menat att bli så.
Vissa grejer styr jag faktiskt inte själv
över.
 
Nu ska det iof lackas och sprayas och
kanske om det känns så,överföras nåt
mer eller dras bort innan jag överhuvudtaget
känner mej det minsta halvnöjd.
 
Man kan ju knappast påstå att det blev som
jag hade velat,och man kan ju heller inte
ärligt påstå att den är ens i närheten av hur
den såg ut på första bilden.
 
Jag som varken hade tänkt mej text eller
ängel eller hjärta.SÅ typiskt mej.Det blir
sällan som jag nånsin tror eller vill att
nåt ska bli.
Ibland blir det total pannkaka,men det kan
ju oxå va trevligt,om man är på det humöret
vill säja!
Fast pannkaka på en fredag,är det verkligen
det ultimata om jag får fråga!?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0