Reklam...nej tack!

Som ni säkert eller iaf kanske märkt,
så har priset på såna dära vanliga 
plastpåsar höjts rejält på sistone
och det är ju bra,för miljön alltså.
 
Vad det däremot inte är bra för på
sikt,är ju plånboken.
Då kan man om man är någotsånär
miljömedveten och samtidigt ekonomisk,
bära hem t.ex sina matvaror i en tygpåse
och på så sätt minska plastberget.
 
Jag har själv två såna tygpåsar,en svart
som är lite större men oxå en vit något
mindre som är perfekt om man bara har
slut på kaffe och mjölk typ!
 
Problemet,eller rättare sagt dilemmat
med den mindre varianten är att den
skyltat med en ful jävla reklamlogga
och det vägrar jag gå runt med.
 
Vem fan vill på allvar och i onödan
hänga den här över axeln?Mjölk och
kaffe från Media Markt,näe va!
 
Men,då tänkte jag som så,att det vore
ju jävla onödigt att INTE använda den
bara för reklamens skull.
Kan man inte piffa till den och stajla om
lilla påsen istället.
Och visst fasen funkade det med hjälp
av ett lite tyg från avlagda jeans,nål och
en skrikigt orange tråd.
 
Påsen var naturligtvis försedd med
loggan på BÅDA sidor,så först sydde
jag på jeanstyg på ena.Utan att dekorera.
 
Den andra sidan..VOILA!
Klippa,klistra och sicksacka för
glatta livet lite sisådär bara och
vips hade den fula reklampåsen
fått nytt shoppingliv.
 
Sablar i min lilla småhandling så
mycket trevligare vi kommer ha det
nu påsen och jag när vi glider runt
bland hyllorna i affären.
 
Som sagt:!Reklam.NEJ TACK!
 
Sorteras under:
"Ganska piffigt Majso"...joråsatte!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0