Måndagsbesök

Hann bara dricka ur mitt morgon-
kaffe och rufsa till håret,så tassade
det in två små gossar i hallen.
 
Den ena pratar ju sen länge rent
och flytande,den andra snackar
typ flera språk samtidigt,och trots
att jag inte är helt tappad när det
gäller att förstå så har jag vissa
svårigheter att förstå allt.
 
Jag skulle verkligen behöva nån
sorts översättningsmanick.Tänk
om det funnits såna,fasen så bra.
(kanske borde uppfinna en vetja)
 
Äldrebrodern satte sej vid bordet med
den flitigt användna bilgrunkan,och...
 
...mindrebrodern hällde mangobitar i en
kastrull som nakenfis när han tittade på
Babblarna.Han var skapligt röd i bakdelen
och fick lufta rumpan lite.
 
En stunds badande hann dom oxå med
innan lunchen serverades.
 
Pasta och kyckling stod på dagens meny.
 
När vi sagt hejdå och dom åkt,dröjde
det inte lång stund innan nästa besökare
satt i köket med en mugg kaffe.
 
Nu sitter jag emellertid alldeles allena,
men naturligtvis med ännu en mugg
Gevalia på behörigt avstånd.
 
Idag lär det inte dröja lång stund förrän
det blir kväll tidigt.
Det finns fan inget mer deprimerande än
vintertid,kyla och mörka dagar,även om 
solen tack & lov lyst med sitt sken sen
imorse.
 
Man får helt enkelt fokusera på det braiga
i dessa tider.Snart är det vår igen och då
är vi åter på rätt spår...d.v.s full fart mot
sommaren 2018.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0