Update från odlingshörnan

Kommer ni ihåg att jag visade
mina små mangoplantor i måndags?
 
Idag fotade jag dom igen,för på
bara nåra dagar har dom skjutit
upp ännu mer.
 
 
Jag är helt jävla fascinerad ska ni veta.
Inte för att jag tror att det är exeptionellt
överlag att lyckas,snarare att JAG har
fått till nåt i den gröna vägen som inte
ruttnat eller är översållat med ohyra.
 
Fatta vilken jävla växtkraft det är.
Tänk fan om jag bott där jag egentligen
hör hemma,d.v.s i ett varmare klimat,då
hade jag nog redan kunnat skörda mango
vid det här laget.
Eller iaf om en vecka eftersom det växer
som det gör här.
 
                   
Måndag 6/11       Fredag 10/11
 
Jahopp,det var alles för inatt och nu.
Imorron ska jag visa vad jag införskaffade
igår (d.v.s på fedagen),och vad som mötte
mej på köksbänken när jag kom in.
 
Men nu en stunds nattlig nedvarvning
innan det är dax att göra sej redo för
den vanliga vistelsen i sängen.
(försöka blunda alltså)
 
God natt då!
Eller kanske god morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0