Jävla dumheter

Det finns iof mycket att reta sej på,
men så finns det sånt man retar sej
jävligt MYCKET extra på och som
inte känns acceptabelt alls.
 
Vet ni vad det är?
Inte...då ska jag be att få visa vad jag
stör mej på så inihelvete och vad som
gör mej typ ledsen och besviken och
alldeles förbannat irriterad ända ut i
tungspetsen.
 
Dom jävla ormarna har minskat innehållet
i kaffepaketen från 500 gram till 450.
 
Jamen vaddå kanske ni tycker,det är
väl inget att tjuta blod över.
 
JO,det ÄR det.
Iaf för mej som har kaffe på min
"måste-ha-lista-dygnet-runt-annars-förgås-jag"!
 
8 ½ mått mindre i varje paket gör en satans
skillnad när man som en annan förbrukar
minst fyra paket i veckan.
 
Dra ner på konsumtionen då säjer ni kanske då.
ALDRIG i livet säjer jag.Då kan jag lika gärna
kasta in kaffefiltren och krypa in under stenen
för gott och sluta andas.
 
Vad jag vill påtala med det här är INTE att jag
kommer sluta köpa kaffe,men jag blir som sagt
fruktansvärt förbannad på smygneddragningar.
 
Fattar väl jag att allt blir dyrare och att skördarna
kan slå fel,att odlarna ska ha sitt och hela den biten.
Men för fan,lura och kör inte med mej som konsument
hur somhelst för då jävlar går jag i taket och ledsnar till
mer än nog.
 
Så,nu har Majso gnällt av sej "lite".
En dubbel kaffe på det här och livet
kommer kännas mycket bättre.
 
Och NEJ,jag tänker INTE brygga svagare kaffe
för att få ut samma mängd som innan!
Då finns det vatten i kranen isf.
 
PUNKT & KLART SLUT!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0