En dusch kanske inte alltid är så efterlängtad

Nu pratar jag faktiskt inte om mej själv,
även om jag för förvisso föredrar ett bad
med en avslutande snabbdusch och så.
 
Nackdelen med att befinna sej i den ack
så vidriga undre övergångsåldern är ju
att man typ vill BO i badrummet.
(den som inte fattar kan googla symptom)
 
Men,nu snackar jag dusch för hund här,för
igår lyfte jag ner Cindy i badkaret och satte
på duschen för att göra henne lite fräsch.
 
Inte för att hon var äcklig eller hade rullat
sej i nån dypöl,men jag tänkte att det lixom
var dax igen för en liten shamponering.
(hade klippt bort tovor ur pälsen innan och fixat)
 
Här hade jag varit schysst och lagt en
antihalkhandduk i badkaret,men nog
tusan undvek hon den.
(om ni tycker att jag har håriga,orakade armar,
så stämmer det...INTE,det är prinsen som håller
och INTE nåt klimakteriesymptom )
 
Men iaf,hur "naken",rädd och exposed får
man se ut egentligen?
Jaa,det kan vi ju fråga Maria Montazami iof,
men nu är ju inte hon här så JAG kan väl
säja själv,att så illa tycker hon inte om att
bli duschad och ompysslad faktiskt.
 
Efter att sen ha fått sitta insvept i en
varm och gosig handduk,blivit lite lätt
fönad och borstad,ja då ser man helt
enkelt bedårande ut som vanligt och
känner sej väldigt glad över att "mormorn"
bryr sej lite extra.
(jomenvisst,jag är ju typ mormor åt henne)
 
Okejrå,jag kan väl posa lite snabbt innan
jag hoppar ner till soffhörnet igen.
För även om jag vet att dom vill mitt bästa,
så föredrar jag ju ändå att få bestämma över
min egen tid och VAR jag ska vara.
Hade ju inte ens varit varm och inte skulle jag
på nån utställning heller.
 
Men,men,händer det inte varje dag så kan
jag väl villigt erkänna (såhär efteråt),att man
känner sej jävligt fräsch och fluffig.
(sa Cindy alltså)
 
Och här börjar bli som min framlidna farmor
som alltid pratade för och åt katten,vilket jag
då (för 30 år sen) tyckte lät skitlöjligt.
 
Om det är ett tecken på att man faktiskt börjar
bli gammal och lite väl töntig själv,ja då får det
vara så då.
 
Jag är ju både barnslig och löjlig,och ålder
är inget annat än ett par siffror.Vem fan bryr
sej lixom!
 
Och så kan ni väl hålla med om att det ändå
är "lite" skojsigare att läsa såna bildbeskrivningar
än att det bara står:
"Cindy i badet"
"Borstar hund"
"Torr hund"
"Söndagsduschen"
 
Just det,nu ordar vi inte mer om det!
 
För att avsluta detta inlägg kan jag väl
bara tala om,att klockan drar sej mot 01.00
och att det blivit tisdag denna vecka i november.
 
Termometern visar minus 4 grader och jag
ska dra mej mot sängen.
 
God natt,god morgon eller nåt.
Hörs då!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0