Gårdagens tårta och sjukt äcklig dröm!!!!

Det blev en tårta till slut iaf.
Inte som jag hade föreställt
mej den,men man får va glad 
ATT det överhuvudtaget blev en!
 
Nåra små chokladdekorationer och lite spritsning samt hyvlad choklad i
två nyanser.Fylld med jordgubbs och mjölkchokladmousse.
 
 
 
Och på tal om nåt helt annat och som
överskriften lyder,så är jag just nu inne
i en period av äckliga drömmar.
 
Vissa hemskare än andra faktiskt,för som
om det inte räcker med dom ordinarie kall-
svettningarna nattetid,så vaknar jag även
iskall av skräck efter att ha drömt otäckt.
 
Som inatt,eller snarare framåt morgonkröken
då jag helt random befann mej utanför en korv-
kiosk och tydligen skulle beställa nåt i matväg.
 
Mannen som jobbade där var av utländsk härkomst
och när jag sagt vad jag ville ha svarade han mej
nåt obegripligt som jag absolut inte förstod.
 
Jag stod där som ett frågetecken,gestikulerade och
talade TYDLIGT,men han bara fortsatte på "sitt" språk
och jag blev bara mer och mer fundersam.
 
Till slut fick han fram:
Äggstockscancer!!!
 
Sen vaknade jag till och var livrädd!
Vaddå äggstockscancer???
 
Har jag haft en sanndröm?
Är jag allvarligt sjuk?
Och VARFÖR just DETTA???
 
Nu kan jag inte sluta tänka på det här,för
VARIFRÅN kommer just denna dröm?
 
Jag har inte ens varit i närheten av nån korvkiosk,och
jag/vi har inte ens diskuterat eller pratat om hemska
sjukdomar nyligen!
 
SCARY shit asså!
 
Visst,jag skulle gärna vilja ha "förmågan",men då får
det ENBART vara i trevliga,härliga och upplyftande syften
och sammanhang!
 
Det här gör mej faktiskt rädd på riktigt!
Usch!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0