Midsommarfirande i dagarna två

Hej och gla midsommar på er!
 
Förvisso hänger regnet i luften här och
nyss hörde jag faktiskt nåra stänk mot
rutan.Jag vill egentligen inte erkänna
för mej själv,att just midsommaraftnarna
senaste åren mestadels innehållit regn
på endera delen av dagen.Fan vad typiskt!
 
Men iaf,igår hängde jag med till Willes
dagis när han hade sommaravslutning.
 
Även då kom det ett tusental små droppar,
aldrig får man va riktigt torr om örona minsann.
 
Nu slutade det emellertid regna,så vi kunde
faktiskt sitta på en filt och fika,men det va
tamme tusan inte mer än så.
 
Wille och mamman dansade en liten stund oxå.
 
Lewi var dock inte ett dugg intresserad av sånt,han tog en tvåsekunders nap
på filten istället.
 
Sen vinglade han iväg som en liten fyllgubbe utan alkohol i kroppen förstås,men
på halvfladdriga ben som den anstår en ettåring som nyss lärt sej gå.
 
Fikar gör man sen VÄLDIGT fort,att sitta stilla nån längre stund är icke optimalt
när det finns en massa annat kul runtomkring.
 
När firandet var avklarat stressade vi ner med en promenad och Wille rejsade med
sin fyrhjuling så dammet yrde.
 
Nu ska jag kladda ihop en liten tårta
tänkte jag.För vad är väl en midsommar
utan en sån?
 
Snart trillar småkillarna och deras päron in
för fortsatt färd över gatan upp till byns firande.
 
Och jag tror,att deras morfar hänger på oxå.
Vissa har det bra förspänt med två morfarsgubbar
omkring sej.Förvisso är den av "lego" lite yngre
och ofta mest förekommande men ändå.
 
Kram på er och ta det lugnt med dans och "sånt"! ♥ 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0