Flitiga Majso

Idag förstår ni har jag varit extremt
jävla energisk.(dubbelkors i taket)
 
Uppe före tuppen som sagt och sen
har det utförts lite allt möjligt här.
 
På förmiddan kom det två pojkar på besök,och den minsta av dom hittade direkt
till ena köksskåpet varifrån det plockades ur allsköns grejer.
 
Den stora ville kolla på Youtubeklipp med bilar.
Dom hade varit med mamman i lekparken undertiden pappan jobbade hemma och
passade sen på att inta sin lunch här innan dom for hem igen.
 
När dom så åkt satte jag fart igen med
mitt ena uppdrag,d.v.s graveringen av
sex glas som jag lovat fixa.
 
 
 
Ibland finns det fördelar med att INTE kunna sova,för mycket hade jag redan hunnit.
 
På eftermiddagen fick jag besök igen,och
då var det underbara Mia som kom för att
boosta mej med energi.
Den underbaringen hade med sej ett paket
kaffe (älskar´t) OCH en bytta med jordgubbar
som vi genast doppade i choklad och ställde
in i kylen för att sen smaska i oss till kaffet.
 
Det var så satans gott att jag inte hann fota innan dom tog slut!
 
När jag återigen blivit lämnad satte jag fart
med nästa uppdrag som var att baka tårtbottnar
till två kommande studenttårtor.
 
Fick den rent geniala idén att baka färgade tårtbottnar och började med en gul.
 
Fortsatte sen med en blå eftersom tanken var att varva lite Swedishstyle.
 
Grejen är bara den att ena tårtan ska
vara helt nötfri,och som av en händelse
fick jag för mej att kolla innehållsförteckningen
på färgburken....KAN innehålla spår av nötter stod det.
 
AMEH VAFAN då,men samtidigt,satan vilken
jävla tur ATT jag faktiskt kollade.
 
SÅ...det var bara att göra ännu en tårtbotten.
Denna gång UTAN nån somhelst färg eller
annan inblandning av nötspår!
 
Joråsatte,det blev ju iaf varmt och skönt i köket.
Precis vad jag behövde...NOT!
 
Och så just det,jag behöver ju lite smörkräm
så jag kan spackla tårtan som ska kläs med
marsipan ja!
 
Lika bra att göra den oxå när det ändå redan stökats till.
 
Nu är emellertid alla bunkar och formar
diskade,sista kvällsmuggen med kaffe
intagen och strax ska jag oxå slänga
förklädet över stolen och hoppa in i duschen.
 
Imorron väntar nya uppdrag,nämligen lite
barnpassning av två stycken barnbarn.
Mamman ska jobba sej lite och då rattar
mormorn iväg och inställer sej.
 
Förhoppningsvis och om jag får önska,så
skiner solen så vi kan vara ute.
Och så ska jag försöka komma ihåg att ta
med halsband och koppel till den fyrbenta.
 
Tack för mej och sov gott ni som kan ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0