Dagen efter dag som i födelsedag!

Jaha ja,då var man inne på sitt femtioförsta
jordsnurr nurå.
 
Hur fan kunde jag komma hit?SÅ fort?
 
Känns ju inte som så värst länge sen jag
tog studenten och var helt ny typ.
Om man inte kollar på bilder och ser hur
jävla fula kläderna var.
DÅ fattar man iof att det gått nåra år sen dess!
 
Men iaf,födelsedagen igår blev en relativt lugn
historia om man säjer så.
 
Tandhygienisten var sjuk så där blev det varken
gapa stort och inte heller nåt klistermärke efteråt
förstås!
 
 
Jag fick dock framåt eftermidda´n ett par besök och dessa två
hade med sej både gott och blomster!
 
En enkel liten tårta hade jag faktiskt lyckats få till,och utan att va alltför skrytig
så tycker jag nog att jag lyckades förvånansvärt bra!
 
 
Barnen hade redan gratulerat mej ♥
Tack älskade ungar ♥
Alldeles för mycket som vanligt ♥
              KÄRLEK!
 
Idag har jag varit på turné som barnpassare.
Och inte till vilka barn somhelst,utan till Wille
och Lewi då deras mor jobbade ett tag.
Pappan var förvisso hemikring,men strängt upptagen
med att bygga på deras nya projekt,nämligen ett
uterum med spaavdelning.
Jomantackar,det lär bli ett och annat besök av en
gammal mamma/svärmor i den bubbeldelen framöver.
Naturligtvis ska jag se till att bli uppassad kungligt,
jag kräver inte så mycket mer än lugn & ro och nån
lyxigt kall flaska champagne! (he,he)
 
Det går undan på bygget!
 
Obligatoriska promenaden hann vi med före lunch,effektiva som vi är.
 
Cindy hade fribiljett undertill och njöt av vinden i pälsen ♥
 
Wille tog som vanligt täten och for fram i en hiskelig fart.
 
Himlen var oskyldigt och underbart blå med inslag av fluffiga moln som sakta
seglade förbi.Var tvungen att stanna upp en stund och bara låta vackerheten sjunka in.
 
Sen fick jag för tredje gången på några dagar med mej en liten herre hem.
Han ville sova över ännu mer,och inte kan man väl säja nej till nån som frågar:
"Snälla,snälla mormor,jag kan väl få sova hos dej"?
                                    ♥♥♥
 
Så vi satte fart med ett litet bullbak
när vi kom hem på eftermiddagen.
 
Koncentrationen och noggrannheten är det minsann inget fel på här.
Han kan (nästan) allt mormors lilla hjälpreda!
 
    
  
Han har ju varit med ett bra tag i köket
som ni ser.(och säkert sett förut)
(Klicka på bilderna för att förstora)
Att INTE provsmaka ljumma nybakade bulIar finns icke på kartan,så det dukades
förstås fram ett fat innan det var dax att borsta tänderna och sova.
Hos mormor FÅR och SKA man vara lite halvtokig,det blir så himla trist annars
och sånt gillas inte.
 
En bild säjer mer än nån konstig text med onödiga ord på rad!
 
Imorron står det bland annat cykling på schemat,
och känner jag Wille rätt så lär det bli en tur till
affären och ABSOLUT ett lekbesök på skolgården!
 
Tack & godnatt,ikväll ska jag INTE glömma
ta min nattmedicin.
Det gjorde jag nämligen igår,och DET kära ni
är ingen höjdare,tvärtom,det är så jävla jobbigt och
så jävla lågt på "måendeskalan" man kan komma!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0