Bröllopsmiddag men inte för mej

Igår firade "Stora" och hennes man
2-årig bröllopsdag,och vilka ryckte
ut som barnvakter om inte jag
och Prinsen.
 
Lite utelek måste man ju passa på att hinna med i det fina vädret.
 
Lite studs och småhopp hann vi oxå med.
 
Sen fortsatte vi i lekstugan med diverse åtaganden.
 
Lewi var kock en stund.
 
Wille grillade åt oss och det doftade underbart av kyckling och korv.
 
Cindy kisade lite i det starka ljuset,eller om hon var trött kanske.
 
Wille dukade fint till mej och Prinsen och åh så gott det smakade.
 
Väl inne lagades det mat till kidsen och jag plus Prinsen fick varsin Pannacotta
som "Stora" förberett till kaffet.
 
Lewi bytte till Prinsens knä och strax därefter fick han hoppa ner i sängen.
 
Wille somnade oxå strax efter lillebror och en stund senare kom föräldrarna hem
efter att ha suttit i lugn och ro och käkat god mat ♥
 
Prinsen och jag tackade för oss och tog en extrasväng med bilen innan vi styrde
kosan hemåt.Stegeborgs slottsruin i kvällsljus.
 
Vi åkte dock inte över till den sidan 
även om det numera finns en ny färja
på plats.Det får bli en annan gång.
 
Fin va!
 
Det var den tisdagen,synd bara att vi inte hade en termos kaffe med oss i bilen,
då hade jag gärna suttit där och njutit en stund.
 
Just det,på eftermiddagen innan barn-
vakteriet hade jag ju "Mellan" & "Lilleman"
på fika,dusch och byxuppfållningsbesök.
 
Och så fick jag den stora äran att stryka
lite kläder åt "Lilleman" oxå.
Wow lixom :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0