Kom in vetja

Strax före 9 imorse stod dom i hallen.
Jag snackar nu om fiberinstallatörerna.
 
Med tanke på vilket hus jag bor i,så anade
jag förstås hur det skulle utvecklas när alla
dessa kablar skulle dras in.
 
Jomenvisst då,nog fan skulle det strula alltid.
 
"Jaa du,vi måste nog klippa teleledningen och
fixa nytt sa ena snubben"!
 
-Är jag förvånad svarade jag och ville typ kräkas
rakt ut i hallen men hejdade mej eftersom det var
så gott som nystädat.
 
-Ni får ju se till att rappa på fortsatte jag,det finns 
en blogg att sköta nämligen,he he!
 
Uppkoppling var ju som sagt bara att drömma om,men faktum är att det inte
gjorde så mycket.Dels var snubbarna väldigt trevliga,och så är det ju faktiskt
inte deras fel att i stort sett INGENTING flyter friktionsfritt här.
(på tal om oflyt i avlopp och sånt)
 
"Bob Marleys" lillebror jobbade på i trappuppgången och körde järnet han med,
så jag kunde ju inte annat än bjussa på te och kaffe.(väldigt uppskattat kan jag säja)
 
Nu hade jag förvisso inte tid att baka nån fredagstårta,men dom
fick iaf goda bullar och lite annat gott.
 
Naturligtvis blev det ju inte klart idag,så
dom kommer tbk nästa vecka.
 
Det spelar iof inte mej nån roll om det dröjer
ett par veckor eller så,för än har jag inte bestämt
eller ens tagit reda på och jämfört olika leverantörer
vad nät och tv-kanaler beträffar.Än mindre sagt upp
det befintliga abonnemanget vilket till 99.9% säkerhet
kommer ske.
 
Huvudsaken och trots det,är jag so far nöjd.Jag har
uppkoppling tillsvidare som funkar,så nu tar jag en
välförtjänt fredagskväll.
 
Ska inte göra många knop precis,för maten är redan
förberedd och veckans höjdpunkt för mej som prepensio
väntar,nämligen "På spåret" klockan 20.00.
 
Vad som händer imorron får vi se!
 
Kram och puss ♥ 
 
Trackback
RSS 2.0