Hobbyakuten rycker ut

Häromdagen ringde DLV så vi
snackade ett tag om allt möjligt,
vi var ju tvungna att uppdatera
lite kring jul & nyår eftersom vi
inte hörts av.
 
Sen säjer hon att hennes symaskin
inte alls vill lyda henne när hon syr
raksöm och att det bara blir bubbligt
undertill.
Så kan man ju verkligen inte ha det,
och i synnerhet inte när det ska sys
ny klädsel till möbler vilket hon just
nu gör.
 
Jadu svarade jag,jag är ju knappast
nån hejare på symaskiner,men visst
kan jag komma upp och kolla IFALL
det möjligtvis går att luska ut om det
kanske är fel inställningar på den.
 
Så jag tog på mej varmaste mössan,
vantar och t.o.m långkalsipper igårkväll,
sen traskade jag nåra hundra meter upp
till hennes place.
 
Det bet rejält i kinderna,och jag skulle
ju ljuga om jag sa att det var skönt.
Den enda fördelen så många minusgrader
och det en kall vinter generellt medför är väl,
att fästingarna dör.
Fast det skiter ju å andra sidan jag i,jag
behöver ju inte utsätta mej för ställen
där dom trivs att hänga i.
 
Men iaf,när jag kom blev jag både erbjuden
vin och nåt att äta.MEN som den numera
ståndaktiga och mycket disciplinerade
kärring jag är,tackade jag vänligt men bestämt
nej och sa att en kopp kaffe,det räcker mer än väl.
 
Så kaffebryggaren sattes på och det älskvärda puttrandet gav sej genast tillkänna.
 
DLV bänkade sej vid datorn,och så började vi med att fixa en ny mejl till henne
för den ordinarie funkade inte ett skit och hon var tvungen att skicka mejl ang.
en very viktig grej.
Vi lyckades till slut lösa problemet och kunde fokusera på kaffedrickandet istället.
 
Det finns dom som investerar i nya musikattiraljer,så ljudet från herr Marshall
var det alls inget fel på,inte musikvalet heller.Gamla godingar som man blev 
alldeles varm i hjärtat av att återhöra.
 
Hux flux överraskades sen JAG med en försenad nyårsgåva...bara sådär!
Hela kaffebönor till min nya kaffemalare (som jag ju fick av fina U i julklapp),
samt pistagechoklad (vilken förvisso får vänta ett tag),och så lite e-juice
till min dagliga last.
Och ja,jag kan stå för att jag inte är helt nikotinfri ÄNNU.
Men,jag har iaf inte rökt en VANLIG cigarett sen den 24:e juni förra året,och
det tycker åtminstone jag känns lite skönt.Om inte annat så luktar jag inte
skunk vare sej om fingrar eller andedräkten.(och nåra spänn har jag oxå sparat)
PUNKT!
 
Sen råkade jag nämna den främsta anledningen
till att jag masat mej ut i värsta köldkvällen,nämligen
"symaskinshobbyakuten gör hembesök".
-Javisst ja sa DLV,DEN skulle vi ju kolla på!!!
 
Så lilla 105:an åkte upp på bordet och jag satte mej för att provsy lite.
Efter diverse rattande hit och dit fick jag iaf till MYCKET bättre utseende
på undertråden.Trådspänning och pressarfotstryck ändrades
och bubblorna undertill var ett minne blott.
 
Nu kan hon gasa och ge järnet i möbeltyget
så hon kan leverera både kuddar och annat
som beställts,och nästa gång det strular,då
vet hon vilka rattar som troligtvis behöver 
lite beröring.Mina egna får hon nämligen
INTE pilla på =) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0