Den eviga eftermiddagströttman!

Fy fan rent ut sagt,jaa,jag säjer så
för att det känns så!
 
Dessa förbannade sömnsvårigheter som
ju trappats upp rejält av dom s.k ålders-
symptomen,dom tar snart knäcken på mej.
 
Det är förvisso inga större problem att gå
upp på morgnarna trots att den totala blund-
stunden typ inte överskridit mer än nån eller
i bästa fall ett par timmar.
Och det är inte värken som just nu är det
jag retar mej på mest,för den har jag ju på
sätt och vis lärt mej leva med OCH acceptera
så gott det nu går.
NÄE fan,det är tröttheten på eftermiddagarna
som är så jävla irro.
 
Jag FÅR egentligen inte,eller snarare bör verkligen
INTE närma mej soffan efter 15 hugget,för då är det
stenkört helt och hållet.
 
Idag råkade jag dock slå ner hängröven en stund
när jag åt lite sallad.Och hade jag som jag tänkt
från början,fortsatt med lite köksbestyr så hade
inte denna kväll varit helt fucked up.För givetjävla-
vis slumrade jag till där i ena soffhörnet.
 
FAN DÅ!
 
Kände själv hur jag satt där med öppen mun och
bara gapade som en övermogen fågelunge,men lik
förbannat satt jag kvar.Stängde munnen,försökte
i "dimman" fokusera stenhårt men märkte strax igen
hur hela käkpartiet blev partiellt avdomnat.
INTE CHARMIGT alls på NÅN skala!
 
Jorå,och när jag tittade upp (då med stängd mun),
då var det skumt och halvmörkt i rummet,bortsett
från lite tvljusfladder.
 
JORÅ,så den här kvällen blev ju EXAKT som jag 
INTE hade hoppats,för ni ska ju inte tro att ryggen
mår bättre av lite "vila" i en soffa i fel position,och
ni ska inte heller inbilla er att kärringproblemen
låter sej vila bara för att man inte ligger i sängen.
 
Men,men och MEN,imorron är en annan dag och
tillika ny fräsch vecka och vad den börjar med vet 
jag mycket väl.Jag ska nämligen ha en träff med
min tandhygienist.
Vi ligger lite efter p.g.a tidsbrist före jul så nu ska
det som inte hanns med fixas.
 
Sen är det inte dax förrän framåt sommaren igen.
Vad som däremot står på januarischemat oxå i
form av underhåll och koll är "mammografi".
 
Det blir dock en plattare slags möte.
Iof inget jag nånsin brytt mej om,tvärtom är det
ett alldeles förskräckligt bra erbjudande.
Inte minst då jag på väldigt nära håll har sett och
ser vad cancer har för otäck inverkan i andras liv.
(och mitt/mina anhörigas oxå för den delen)
 
Det var det,blev ju nåra rader idag oxå om än kanske
inte så värst jävla kul eller upplyftande.
MEN,så är det i livet,allt är inte ens fesrosa periodvis.
 
 
Puss på er iaf ♥
 
Lördagskvällens lilla älsklingskille,min Wille ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0