Utryckning,inkörning,hemåkning

Det är många som ligger och är krassliga nu.
 
Inte nog med att jag snorar,hostar och har
ont i halsen,"Lilleman" är jättefebrig och
så oxå lille skrutten Lewi.
 
Lewi blev så extremt varm fort framåt kvällen
igår,att jag fick rycka ut och ta hand om hans
storebror när han,pappan och mamman begav
sej till sjukhuset.
 
Att småbarn yrar och är "helt borta",det är ju
bara SÅ läskigt!
 
Jag hann komma strax innan ambulansen fladdrade upp med sina ljus,och inte
förrän då slappnade jag av för då visste jag att lille plutten var i goda händer
där utrustning fanns OM det skulle bli panik,panik!
 
Wille och jag började med lite tv-tittande i stora sängen innan vi fixade lite
att käka ute i vardagsrummet.
 
Sen blev det kvällstvätt,tandborstning och pyjamas för lille herr "spex".
Och såklart lite lek på hans rum!
 
Det ÄR en självlysande pyjamas förklarade Wille,men trots att vi "laddade" med
en massa starkt ljus blev det svårt att fota i mörkret på toan.
 
Jorå,och vartefter somnade han iaf bredvid
mej i soffan och blev förstås inburen till sin
säng ganska raskt.
 
Mamman,pappan och en fortsatt febrig Lewi
kom tillbaka från sjukhuset lite senare,för där
hade dom upplysts om att barn kan ha över
41 graders feber i fyra dagar INNAN man överhuvud-
taget skriver in dom på nån avdelning!
 
Ameh vafan...FYRA dagar för en liten människa
som inte fattar varför och som inte kan kommunicera
som vi vuxna.
GÖR NÅT DIREKT säjer jag.
 
Nu håller jag ALLA tummar för att det vänder fort
så han slipper yra och må dåligt.
 
UPDATE:
Klockan 03.40 ringde min mobil,i andra änden hade
jag MIN "Lilleman",febrig och yrande som försiktigt
undrade hur många av Alvedonen han kunde ta samtidigt!
 
Jorå,och sen var det förstås lögn i helvete för mej
att överhuvudtaget kunna slumra till igen,jag bara
låg där och hostade,febersvettades och mådde pyton.
 
NU RÄCKER DET tycker jag!
Goddag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0