Man behöver inte köpa alla julklappar

Visst är det ju enkelt att gå in en
affär eller surfa in på nätet och
köpa det man vill ha.
 
MEN,man kan om man har lust,tid
och tycker det är kul,göra vissa saker
alldeles själv oxå.
 
Precis så har jag gjort med en av jul-
klapparna till dom små gossarna.
 
Willes sjörövarflagga som hänger utanför
på väggen på hans lekstuga har nämligen
blåst sönder,så då tänkte jag att det måste
väl funka om man gör en själv.
 
Så jag inhandlade lite svart fodertyg och
började mäta,klippa,fålla och sy.
 
Sen spände jag upp tyget på strykbrädan
och tog fram penslar och textilfärg.
 
Nåra strykningar senare ser den
ut såhär och nu jag ska bara fixera
färgen innan den slås in i julpapper.
 
Sen när även den här har tjänat sitt syfte,
då har jag tyg över och kan göra ännu en.
 
Fast då kanske lillebror vill bestämma vad
som ska målas på den,Wille kan ju eventuellt
ha andra intressen då.Man vet aldrig med ungar.
 
Nu ska tant göra kvällstoalett men INTE
lägga sej i soffan.Det finns nämligen fler
projekt på gång i syhörnan.
Vad kanske jag visar framöver.Kanske sa jag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0