Fortsätter väl med lite julig kompott

För flera år sen tröttnade jag på att kånka
upp plastgranen från källaren för den korta
tid den skulle stå i vardagsrummet.
Kulmen var nådd då den i oktober året efter
fortfarande stod kvar i kartongen och jag
inte burit ner den igen.
 
Men,så kom det ju lite barnbarn.
Och efter moget övervägande har jag nu
dealat lite med mej själv och skaffat en
liiiten gran,enbart för deras skull förstås.
 
 
Lättplacerad och ganska gullig,inte alls
så man springer omkull den heller.OCH
lätt att lägga undan på annandagen.
Bra som fan!
 
I barnbarnens hus finns det förstås en
"något" större gran.Men så finns det oxå
lite mer plats än här om man säjer så.
 
 
Förste kulhängare vid namn Wille ♥
 
Lewi stod för städningen.För när allt kommer
omkring,så KAN det ju ha råkat trilla av ett barr
eller två.
 
Lite julpyssel hör oxå till,så Wille fixade
en fin tomte som fick flytta in.
 
Nu ska jag fortsätta med lite chokladbolls-
rullning och en mugg kaffe.
Specialare blev idag,pyttelite kakao,mixade
fingerkex och hackad seasalt choklad.
Varför tråka till det och göra enligt original-
receptet?NÄ,sånt gillar jag inte och har aldrig
gjort faktiskt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stora

Då måste väl barnen komma innan jul så dom får se granen 😏😍

Svar: Det minsta barnet kommer nog ha tid att både titta och pilla på den innan =)Den stora kan väl oxå gå in och beundra den lilla silvriga =D ♥
MAJSO

2017-12-12 @ 12:08:52
Postat av: Stora

Då måste väl barnen komma innan jul så dom får se granen 😏😍

2017-12-12 @ 12:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0