Barnen sover tyst det är i huset,tyst i huset ♫♫♪♫♪♪

Duktiga killar dom här barnbarnen.
 
Nog för att det har varit full fart med än
det ena än det andra,men inte en sur min
från nån av dom.Inget kivande eller smågnabb
och inget tjafs om vare sej mat eller tandborstning
eller läggdax när JAG sa till.
 
Nu sover dom sen flera timmar tillbaka och
jag ska nog snart hoppa ner i sängen oxå.
 
Bara en liten stund till i köket.Jag och den
sköna tystnaden som infinner sej sent framåt
midnatt.
 
Brödraskoj!
 
Man FÅR drättla med vatten hos mormor.
Det torkar ju om det skulle råka spillas!
 
En lite lugn stund i soffan.
 
Och en pratstund med moster "Mellan".
(som var genomförkyld men som tur är inte smittar sådär)
 
När man sen får somna i soffan för mormor säjer
att det är sovdax och okej att göra det! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0