Ganska kort men naggande gott/mysigt eftermiddagsbesök

Jag fixar och styr lite här hemma.
I min egen takt förstås,för att göra
nåt i turbofart tenderar ofta att sluta
mindre bra.
 
Men iaf,när regnet slutat strila utanför
fönstret och solen med mycket möda
försökte tränga sej genom molnen,då
stod dom i hallen mina små prinsar,med
mamman tätt bakom.
 
Kaffet sattes på strax därefter,för först
kilade mamman och Wille till bibblan för
att låna böcker,kanske oxå för att åter-
lämna ett gäng.Jag har inte hundra koll
på HUR det gick till just idag faktiskt.
 
När kaffet för oss vuxna  och lite mellis för
småfolket intagits,då var det hög tid för dom 
att åka till affären.Det skulle införskaffas
diverse matvaror för att sen åkas hem och
lagas mat,göras klara för kvällen och sen
vartefter oxå sovas.
Imorron vankas åter dagis x 2.
Wille har lämnat sin plats på förra avdelningen
till lillebror som nu skolas in,själv har han
som sej bör i den åldern stigit i graderna och
är numera ingen liten klutt.Han blir ju för fasiken
FEM år i vår.
 
VA...har jag varit mormor i snart fem år,galet
vad tiden går fort alltså.
 
                                     ♥♥♥ GULLUNGAR ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0