Och så blev det torsdag

Jag hade faktiskt tänkt sätta mej här
lite tidigare ikväll,men så gick jag in 
i duschen och sånt tar ju sin lilla tid
när man är stel och har ont.
 
Varenda liten böj är ju ett helvete numera.
Att fila fötterna t.ex,det är fan ett helt
äventyr när man ska stå lutad mot dusch-
väggen och försöka hålla balansen på ett ben.
 
Antar att jag kanske måste önska mej en såndär
käck duschstol som dom äldre gamlingarna
brukar använda.Förresten vore det nog tusan
ingen dum idé alls,hellre det än att bryta lår-
benshalsarna i förtid,man vet ju aldrig hur
snabbt benskörheten sätter in.
 
Men iaf,efter duschen tog jag tag i lite matlagning.
Vafan håller jag på med,klockan halv elva på kvällen
tänker kanske ni.Grejen är den att som den helt under-
bara och alldeles förskräckligt ömma moder jag ju
faktiskt är,lovat "Lilleman" att fixa ett par matlådor
som han ska hämta upp imorronbitti.
 
Ja,och sen behövde det diskas så det gjorde jag oxå,
att komma upp och se skiten stå där när man precis
har fixat kaffet är INTE ultimat eller speciellt kul.
Lite skit i hörnen eller under mattan,det är skillnad ;)
 
Visst då,och så har jag ju lakansbytet kvar innan jag 
kan sätta på tv´n och inleda min sedvanliga natt.
 
Så får det bli,och vet ni,nu är det ÅTERIGEN snart
fredag även denna vecka.
Jag säjer ju det,det går FÖR fort alltså.
Snart är det väl enbart fredagar,lördagar och söndagar
i veckorna.Hur fan ska man hinna med då lixom.?
 
Näe,såhär kan vi fan inte ha det,nu krävs det skärpning
i tideräkningen och dygnsframfarten.Sakta ner för sjutton.
 
Puss och torsdagskram hela da´n!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0