Mormorsmåndag och lite kvällsmöte

Igår kom småkillarna redan i arla morgontimma.
Det föll sej som så,att jag såg till dom när
deras mamma jobbade lite och fick va vuxen
på egen hand ett par timmar.
 
Sen drog hon till tandis oxå på em så jag
och kidsen fick ytterligare tid ihop.
 
Eftersom dom allra flesta barn älskar att hålla på med vatten,så passade jag på
att utnyttja situationen.Han fick alltså diska åt mej.En win win situation lixom.
 
Lewi bah: hur kul kan det va att diska typ??!!!
 
Fruktstund i tältet var som vanligt en höjdare!
 
Frukt är ju som bekant mycket bättre än godis,så vi fortsatte i samma anda
lite senare.Då åt Wille apelsin och Lewi högg in på mango.Mums!
 
När dom sen åkt hem,satte jag mej med
en mugg kaffe och tog det lite lugnt.
Man är ju inte lika full av energi som för
30 år sen precis.
 
Strax före 18 plingar det till i mobben:
"Hej,du kommer väl på mötet"!
 
-Eh,BLIR det möte,du skulle ju höra av dej svarade jag!
 
Det visade sej ha blivit en miss i kommunikationen,så
jag fick en jävla fart att slänga på mej andra kläder och
"kamma till mej"!
 
Drygt 12 minuter senare satt jag med
gamla "julmarknadsgänget på en allra
sista och avslutande dejt där allt summerades
och lades till handlingarna.PUNKT!
 
Ståndaktig som jag var drack jag BARA en
slät kopp kaffe (eller två) medans de andra
glatt högg in på både ägg,majonnäs,makrill
och mackor av olika slag.
 
Ett par av dom lyxade även till måndagen med lite vin!
Men då tackade jag för mej och for hem till andra och
tredje perioden av hockey samt lite kvällskvarg.
 
Himlen var vacker efter en störtskur,men det hjälpte föga mitt sega tillstånd för
givetjävlavis råkade jag återigen slumra till i soffan efter hockeyn och sen blev
naturligtvis natten mer än skitdålig!
 
Fan då!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0