Kylslagen påskdag på Mörkö

Prinsen och jag for som sagt norrut
igår och firade lite med en nätt skara
av hans familj.
 
Inte var det nåt utesittarväder precis,men
vi hade det så bra SÅ inomhus vid brasans
värme och med mat så det räckte och blev
över minst sagt!
 
Jag blev fatiskt serverad bubbel till vörtbrödet,wow!
 
Sen hade min ena svägerska gjort lamm,men det hoppade jag faktsikt över.
Visst,jag ÄR och kommer alltid vara pipplig med mat,men just lamm är nåt
jag ALDRIG mer äter.(har gjort det EN gång för mycket)
Frågan är om ens Jesus gillade det.
 
Ett litet men alldeles lagom gäng vid matbordet var vi.
 
Det var som sagt kyligt värre ute,men att sitta inne och SE ut funkade mer än bra.
 
Brasan sprakade härligt i den redan varma stämning som rådde.
 
Katten Gisela var inte inne så värst långa stunder och när hon väl var det fick
man snabba sej med kameran.
 
Till kaffet hade svärmor gjort marängtårta fylld med hallon,vinbär och blåbär.
Så mumsig att man fick tårtkoma typ!
 
När vi skulle fara hem,fick jag och prinsen ett påskägg av svärfar.Direkt från hans
bageri fyllt med godsaker.Själva ägget är dessutom i finaste Vahlronachoklad.
PAX för det tack!
 
Väl framme innan färjeöverfarten till vår sida om viken hade solen just gått ned.
 
Fåglarna låg och guppade på det kalla vattnet och själv ville jag bara hem till
mitt efter en mycket trevlig och god men oxå matkomatiserande påskdag.
 
Idag väntar påskens (tack & lov) sista
röda dag.Sen är det som vanligt igen
vilket känns mer än bra faktiskt.
 
Eventuellt får jag besök av en liten herre
vid namn Lewi sen,och så har jag ett av
mina stora barn nämligen "Mellan" här oxå.
 
Hur denna dag utvecklar sej vet vi inte förrän
mycket senare,men det kanske jag återkommer
med en annan dag.
 
God fortsättning på er ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0