Dagens middagstips & extrem disciplin

Förlåt mej,jag har fan inte haft
tid att sitta här alls idag.
 
Helt oväntat fick jag igår senare
på eftermiddagen förfrågan om
att gravera två bröllopsglas.
Till på lördag,imorron alltså!
 
Visst,jag hade kunnat sagt:
tack men nej tack.
Men,det är inte riktigt så jag och
min vänliga sida fungerar,så jag
sa förstås:det fixar jag!
 
Ni må tro att det blev full fart
här i verkstan efter det,och
snart är dom klara.JIPPI!
 
Men iaf,mat måste man ju ha,fredag
som det är och allt.
 
Jag hade en färsk kyckling låg i kylen,
så jag slängde ner den i lergrytan och
lät ugnen fixa pippin.
 
Så jävla smidigt,och så mycket saftigare
det blir att göra så.
 
Nästan så man slipper peta alls på den
när den är klar,det lixom faller isär ändå.
Och sånt gillar jag.
 
Nu kanske man inte bara äter kyckling,så
jag tog lite tacochips (naturella) och krossade.
 
Lade ner lite av krosset i en ugnsform så det täckte hela botten,sen på med den
delade kycklingen jämnt utspridd.
 
Blandade lite tacokrydda (original) med gräddmjölk och creme fraiche och
hällde det över härligheten.
 
Skakade lite på formen så det rann ner i alla vrår och avslutade med:
 
...ett ganska tjockt lager stark riven ost.
Nu ska den bara in i ugnen och gotta ihop sej,och sen serveras den med
lite god sallad.
 
Näe ni,nu måste jag slutföra glasen
och se till att dom kommer iväg.
 
Skön fredag på er!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0