Störningsavdrag

Nu börjar det bli ganska tjatigt OCH
enerverande med alla oljud i huset.
 
Att det är förbannat lyhört,det vet jag
ju sen den da´n jag flyttade in d.v.s
i augusti på slutet av 90-talet.
Och att det är bristfälligt i det stora hela
har naturligtvis inte heller undgått mej.
 
Visst jag var informerad om att det skulle
och ska byggas i fastigheten,men å andra
sidan är ju inte det mitt fel eller mitt val,så
då tänker jag heller inte flytta ut undertiden
och än mindre betala full hyra.
 
Vilket jag förstås åtgärdar vid kommande
månadshyra då den betalas.
 
Vad som var ännu roligare då jag läste om
olika avdrag,var att man inte behöver stå
ut med störande grannar,he he.
Man kan alltså göra avdrag för dom oxå.
 
Så jävla bra,då slipper jag både be snällt
och tjata ihjäl mej i fortsättningen,det
kan ju värden få den äran att göra istället.
 
Förresten finns det MASSOR med saker
att dra av för.
Diskmaskin t.ex,det har jag ju inte haft
nån nånsin.Inte för att jag tjutit över bristen
på nån,men vafan,17 år UTAN och med rätt
att få lägre hyra...jomantackar ja,det kan fan
bli många tusenlappar i återbäring,alternativt
GRATIS boende i resten av livet!
 
MÅSTE kolla upp det mer ingående.

Det är inte de stora inkomsterna

man blir rik av, det är de små utgifterna!

Nu är dom ju inte så små iof,hyrorna alltså,
men poängen gott folk,POÄNGEN!
 
Genast blev jag på bättre humör,och det
är redan skapligt finfint på den fronten så
det ser jävligt ljust ut nu.
Man lever ju på hoppet tills motsatsen bevisats.
 
Att jag kommit en bra bit på graveringsfronten
är oxå till stor glädje,det gör att kvällens möte
jag ska på kan ägnas helt åt DET och jag slipper
sitta med tankarna på stift och glasdamm.
 
Härliga måndag,nu jäklar är Majso på G!
 
Hell YEAH!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0