En fredag full med barn

Full och full kanske är att överdriva,men
gårdagen fylldes iaf till mestadel med barn.
 
Om man nu kan räkna "Lilleman" som det.
Jo,han är ju och kommer alltid vara mitt
lilla barn,spelar ingen roll hur gammal
han är.
 
Men iaf,på morgonen kom ju Lewi hit,
hans mor och bror fick lite egentid och
kunde roa sej på Bamses värld alldeles
ensamma utan att behöva anpassa sej
till mattider och blöjbyten.
 
Lewi och jag hade det hur mysigt somhelst,och är man hos mormor får
man sitta på bordet och kolla hur det blåser i träden utanför.
 
Efter maten händer det att man somnar,vilket var fallet igår.
Nu blev ju den sömnen inte vidare lång,men iaf tillräckligt
för att jag skulle hinna förbereda lite mat tills Wille kom tbk.
 
Pannkakor...vilken överraskning va...NOT!
 
Efter dryga 4 timmar kom så mor & bror
tbk och pannkakorna intogs under berättande
om vad som gjorts hos "Bamse" & polarna!
 
Wille som skulle hem och fredagsmysa,startade myset på min kudde i hallen.
 
När dom lämnat mej satte jag fart och
fixade käk till nästa barn,d.v.s "Lilleman".
 
Från grunden gjordes en Majsopizza som
raskt skutsades in i ugnen och var klar typ
minutrarna efter att det större barnet klivit
innanför dörren..
 
Holy cheeeeese så god blev!
 
 
Efter maten satte vi oss sen tillrätta
i soffan och glodde på youtubeklipp.
Skrattade så tårarna rann åt alla tokigheter
och avslutade sen med att ta fram en
gammal leksak.
 
Elektriska stötar till den som är sen i reaktionen.
Fan,den är ju läskig,men vi fortsatte skratta så vi
nästan låg dubbelvikta.
Eller om det var stötarna som gjorde´t!
 
Jorå som sagt,det var en "barnfredag" från
början till slut.
Jag avslutade nämligen själv med att lägga
mej i ena soffhörnet och leka barn.
 
Man är ju som ni vet inte äldre än man gör sej!
 
Ha en fin lördag därute vetja!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0