"Andra" bullar!

Nu kanske ni tror att det är kanelbullens
dag idag,men det är det inte.
INTE här iaf!
 
Kanel går fetbort,är inte gott och luktar
dessvärre illa...tycker jag.
Således bakas det aldrig med den kryddan
i mitt kök.
 
PUNKT!
 
Men,kardemumma däremot,DET är riktiga
grejer för normala tjejer.
(läs:tanter som iaf är bitvis normala)
 
Hade verkligen inte alls för avsikt att baka idag,men smart (eller korkad) som
jag är för att skjuta "annat" åt sidan OCH för att få känna doften av denna
ljuvliga krydda,så blev det trots allt ett KARDEMUMMABAK!
 
På förmiddagen hade jag haft besök av
Lewi och hans mor,och det blev lite 
minnenas allé för "Stora" när jag hämtade
upp en (av alla) hennes gamla kartonger
från källaren.
 
Inte konstigt att det är fullt i mitt källarförråd
när mestadelen består av ungarnas gamla grejer!
 

"Barbietime"

 
Lewi fick smak på Fred Flintas oäkta kusin och ville äta upp honom,men där
sa mormor stopp & belägg.Nån ordning på "mellanmålen" får det allt vara!
 
Nu måste jag fortsätta malla upp
på lite glas,dagarna går ju som 
bekant jävligt fort,och snart ska
6 ölglas stå klara.
 
Hur fan det ska gå till har jag ingen
somhelst aning om,jag är väl ingen
sierska heller!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0