Vad gör man en söndag?

Tjaa,man kan t.ex ställa sej och vispa
i sisådär trettio minuter för att sen ta
fram kokos,kakao och en plåt modell
mellanstor.
 
Hängde upp vispen i ett snöre sådär som jag brukar ibland,för
på så sätt kan man ju göra två saker samtidigt.
Om man inte har en fancy mixer som sagts förut!
 
Sen strödde jag ut kakoablandad kokos i botten på plåten och väntade på att
"smeten" skulle bli färdigvispad.
 
Såhär ljuvlig ser den ut då....Mmmm,man vill nästan dyka ner i bunken!
 
Det gjorde jag såklart INTE,istället bredde jag ut den ovanpå kokosblandningen
för att sen strö ytterligare kokos ovanpå och sen ställa den i kylen nåra timmar.
 
Och tada,när den sen tagits ut,
skurits i bitar och blivit kokosad
runtom var det bara att lägga dom
små godingarna i en burk.
 
Gluten & laktosfria Mums Mums,redo att avnjutas
precis när som andan faller på.
 
Och eftersom jag faktiskt provsmakade
en liiiten lten kantbit,så kan jag redan
nu säja att dom kommer bli väl godkända.
 
Nu ska tant fortsätta med projekt "glas",och om
det blir som jag vill att det ska bli,så kanske
jag visar det färdiga resultatet här senare.
 
Ha en skön söndagskväll på er! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0