Stor kille...min Wille

Det finns inte så mycket annat som slår
högre än att få "hänga" med sina barnbarn.
(bortsett från en riktigt god choklad dårå-skojja bah!)
 
Men iaf,igår em kom Wille till mej,och typ
på direkten säjer han:
"vi tar fram madrassen och bäddar så det
  blir mysigt nurå"!
 
Alltså den ungen!
 
Det var ju bara att lyda order.Bädda med stora
madrassen nedanför min säng och sen var han
nöjd!
 
Det var dock inte jag,nöjd alltså!
 
Nej då,jag hade ju planerat pepparkaksbak och så fick det bli!
 
Bästa bagaren satte fart direkt med degklumpen.
 
Full koncentration och kaveln gjorde sitt.
 
En hel burk pepparkakor senare och humöret var på topp ♥
 
DÅ,då kom Wille på att "kanin" behövde lagas.
 
Så..."kanin" fick ny dress,åtminstone upptill.
 
Sen blev det tid för obligatoriska kvällsbadet...hjärta på det lixom ♥
 
Och eftersom Wille ätit en STOR portion mat före badet,ville han ha lite frukt EFTER!
 
När så tänderna borstats och Tv´n satts på,dröjde det inte många minuter
innan John Blund flög förbi och min lille älsklingsbagare somnade gott bredvid.
 
Så jag bar in honom till madrassen och
satte mej tillrätta i soffan som bara en
mormor kan.Nöjd,glad och med hjärtat
FULLT av kärlek ♥
 
HELA natten sov han sen på sin "mysplats",
visst förekom det lite "sömnprat",men inget
så livligt att han behövde komma upp i min säng.
 
Inte förrän halv7,då var vi redo för fredag med allt
vad det innebar.
 
Först lite "paw patrol" på tv och sen....
 
...stod jag vid spisen och kokade gröt!
 
Får man bara ha bilarna bredvid,ja då slinker hela portionen ner.
Är man hos mormor råder lixom "undantagstillstånd" vid frukostlek,och det
är INGET vi alls pratar HÖGT om.
Allt behöver inte föräldrarna veta om,för en hemlis är ALLTID en hemlis!
 
MEN,som den underbara storebror han är,saknade han ju sin lillebror så det
blev lite videochatt och förfrågan om hemgång framåt förmiddagen.
 
Och lyckligtvis kom så mamman och brorsan hit.
 
Fast först hann vi skala och skära potatis.Tror minsann det är en blivande
mästerkock jag haft i mitt kök!
 
Nu sitter mormorn här allena och funderar på
vad som ska serveras till kvällsmat.
 
Det får dock bli en senare fråga,för först ska
hon borra lite i glas.
 
Skön fredag på er därute och kram såklart ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0