Ny vecka och det drar sej mot advent

Det är faktiskt ganska skönt med
måndagar tycker jag.
 
Vad jag däremot INTE tycker är lika
skönt,det är att det återigen drar sej
mot adventshelg.
 
Fast det som är ännu oskönare,det
är att så jävla många alltid tjuvstartar
med pyntande och sdventsljusstakar
och jag vet inte allt.
 
Visst,det är ju trevligt med lite ljus nu
i höstvintermörkret,men vafan,då kan
man ju lika gärna pocka fram midsommar-
stången oxå.
 
DET om nåt vore väl najs,att få lite sommar-
feelings såhär års.
Jag tror fan att det vore en idé,om inte annat
så kanske man kan bli på lite somrigt humör
och slippa den här årstidsdeppen from hell.
 
Nåväl,idag har jag iaf inte tid att tänka på
vare sej ljusstakar eller stakar,jag har mycket
viktigare saker för mej.Som att gravera och sen
oxå träffa en fd granne.
 
Så,tillsvidare har jag ett visst överseende med
alla tjuvstartare,men kom ihåg att det BARA
är temporärt,för jag gillar´t verkligen INTE!
 
Heppåer!
 
I´m watching YOU!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0